دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 10:45
در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور؛

رهبر انقلاب: انتخابات به بهترین وجه انجام شد/ رئیس جمهور از ظرفیت عظیم مردمی استفاده کند

رهبر انقلاب: انتخابات به بهترین وجه انجام شد  رئیس جمهور از ظرفیت عظیم مردمی استفاده کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: انتخابات با وجود فضای اندوه ناشی از فقدان رئیس جمهور شهید به بهترین وجه انجام گرفت.
کد خبر : 924420

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رهبر انقلاب اسلامی پس از تنفیذ حکم رئیس جمهور مسعود پزشکیان، در سخنانی اظهار داشتند: روز تنفیذ و مراسم تنفیذ آخرین برگ از کتاب قطور و پر مضمونی است که ملت عزیز ایران و دست‌اندرکاران به وسیله این انتخابات پر انگیزه تدوین کردند و در قفسه افتخارات کشور ایران آن را ماندگار کردند.

ایشان افزودند: خدا را شاکر هستیم که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با وجود فضای اندوه عمومی ناشی از فقدان رئیس جمهور فقید و شهیدمان مرحوم آقای رئیسی رضوان‌الله علیه به بهترین وجه انجام گرفت. با آرامش، با سلامت، با رقابت، با برخورد اخلاقی رقبا با رئیس جمهور منتخب و محترم بعد از انتخابات که بسیار تحسین‌برانگیز بود این برخوردها.

رهبر انقلاب فرمودند: این آزمون بسیار مهمی برای کشور بود، بحمدالله این آزمون موفقی برای کشور بود و ان‌شاءالله طعم این انتخابات را ملت عزیز خواهند چشید. لازم می‌دانم نقش آقای مخبر و هیئت دولت در مدیریت امور کشور در این حدود ۲ ماه یادآوری کنم و از این آقایان تشکر کنم که نقش مهمی را ایفا کردند و توانستند به فضل الهی کشور را در وضعیت آرامش و با روحیه عمومی خوب مردم به انتخابات برسانند و انتخابات را به بهترین وجهی به پایان ببرند.

ایشان افزودند: ما بحمدالله یک مردم سالاری آمیخته با رقابت و سلامت در کشورمان داریم، این مردم سالاری که امروز در کشور ما وجود دارد، ارزان و آسان به دست نیامده، این نتیجه قیام مردم در قبال یک وضع نابسامان و مصیبت‌باری است که در گذشته در این کشور وجود داشته است.

رهبر انقلاب فرمودند: امام بزرگوار ما از روز اول پیروزی انقلاب با اقطعیت تمام یک امر بی‌سابقه‌ای در کشور را تثبیت کردند و آن دخالت، حضور و تاثیر مردم در اداره کشور است، این کار بزرگ امام بزرگوار ما بود، یکی از مهمترین حوادث تاریخ زندگی کشور ما است.

ایشان اضافه کردند: قبل از اینکه ملت ایران به رهبری امام بزرگوار به مردمسالاری دست پیدا کند ما فقط تجربه مشروطیت را داشتیم که این تجربه، تجربه ناکامی بود. در مشروطیت مردم مجاهدت و تلاش کردند و شهید دادند و مبارزات فراوانی انجام گرفت لیکن به دلیل اینکه یک رهبری قدرتمند و متنفس و مردمی بر سر کار نبود از همان اولین روز‌ها تقریباً کشور دچار آشفتگی شد، بیگانه‌ها دخالت کردند، خودسر‌های داخلی وارد میدان شدند و حدود ۱۵ سال کشور در حال آشفتگی بود و بعد هم دیکتاتوری خشن رضاشاهی بر سرکار آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته