دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1403 - 19:43

تاج: اگر سراغ استاندارد‌ها نمی‌رفتیم ۷ باشگاه مجوز نمی‌گرفتند/ برای دریافت کننده‌های کارت زرد و قرمز جریمه مالی در نظر می‌گیریم

تاج: اگر سراغ استاندارد‌ها نمی‌رفتیم ۷ باشگاه مجوز نمی‌گرفتند  برای دریافت کننده‌های کارت زرد و قرمز جریمه مالی در نظر می‌گیریم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت:مکلفیم استاندارد‌های AFC را رعایت کنیم، اگر به سراغ این استاندارد‌ها نمی‌رفتیم، هفت باشگاه ما مجوز نمی‌گرفتند.
کد خبر : 923677

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رییس فدراسیون فوتبال در مراسم قرعه کشی بیست‌ و چهارمین فصل لیگ برتر فوتبال گفت: اگر مبلغ قراردادهایی که در فوتبال ثبت می‌شود را به باقی حوزه‌ها تقسیم کنیم در برابر نشاطی که وارد جامعه می‌کند، قابل مقایسه نیست. ایجاد یک باشگاه خوب به معنای تخریب یک زندان است و از کسانی که در باشگاه‌داری به هر نحوی کمک می‌کنند تشکر می‌کنم. در فوتبال ابهام زیاد است چرا که بیشتر برنامه‌های تلویزیونی درباره فوتبال صحبت می‌کنند. در حوزه فوتبال هرچه گفته می‌شود، وایرال می‌شود و در آن حساسیت مردم بالا است.

تاج درباره لزوم همکاری بین باشگاه‌های در فصل جدید، گفت: لیگ امسال متفاوت است چرا که ما پر از مسابقه هستیم و باید همدیگر را درک کنیم. لیگ نخبگان را داریم، مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ را هم داریم و جام جهانی فوتبال نوجوان و جوانان را هم داریم. که این درک و همکاری ما را با یکدیگر می‌طلبد. نمی‌شود که هرکسی به فکر خودش باشد. قوانین جدید درباره ورزشگاه‌ها اضافه شده و ما مکلفیم استانداردهای AFC را رعایت کنیم. اگر به سراغ این استانداردها نمی‌رفتیم، هفت باشگاه ما مجوز نمی‌گرفتند. کره جنوبی و ژاپن کمتر از ما مجوز گرفته‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره سخت‌گیری‌ها برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها بیان کرد: لیگ امسال ما در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که حتما بلیت الکترونیکی داشته باشد و هرکس سر جای خود بنشیند. مصوبه شورای امنیت ملی را گرفتیم و هر باشگاه باید کانون هواداران ایجاد کند و سپس ورزشگاه را در اختیار این کانون قرار بدهد تا مشخص باشد که هر کس در کجا نشسته است. اگر این موارد نباشد آن باشگاه باید به زمینی برود که آن استانداردها را داشته باشد. این موضوع با لابی‌گری قابل حل نیست. باشگاه‌ها به ‌جای مذاکره برای این موضوع به سراغ راه حل آن بروند.

تاج درباره وضعیت VAR گفت: آقای هاشمی، وزیر ورزش و جوانان حدود هزار و صد میلیارد به ورزشگاه آزادی کمک کرد. آموزش داوران و کمک داوران آغاز شده است و ۱۶ داور ۱۰ کمک داور و ۱۲ اوپراتور و ۹ تکنسین آموزش داده شده‌اند. ساختمانی را تحت ساختمان مرکز VAR در مرکز ملی فوتبال ایجاد کرده‌ایم و کشورهای دیگر هم می‌توانند از آن استفاده کنند. نماینده فیفا نیز وارد کشور می‌شود تا VAR را بررسی کند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برای بررسی ورزشگاه‌ها به ایران می‌آیند. در بحث جریمه‌ها و دریافت کارت‌های زرد و قرمز توسط تیم‌ها هم ان‌شاءلله امسال به یک نظمی خواهیم رسید و قرار است جرائم مالی در نظر بگیریم.

تاج در پایان به پرونده فساد اشاره کرد و گفت: در پرونده فساد باید هرکسی در هر مقامی پاسخگو باشد و تمامی همکاران من استقبال کرده‌اند. امسال باید یک لیگ پاک خوب و منظم داشته باشیم. درباره مسائل نظارت و داوری با نهادهای بازرسی مشورت کرده‌ایم. هر کسی که فراخوانده می‌شود باید برود و پاسخگو باشد. از ورود دستگاه قضایی برای این منظور کاملا استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته