دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

«جهاد تبیین» موضوع اصلی و «هیئت‌ها روایت می کنند» شعار مهرواره هوای نو شد

«جهاد تبیین» موضوع اصلی و «هیئت‌ها روایت می کنند» شعار مهرواره هوای نو شد
دبیر مهرواره هوای نو «جهاد تبیین» را موضوع اصلی و «هیئت‌ها روایت می کنند» را شعار اصلی این رویداد معرفی کرد
کد خبر : 923594

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین مهرواره هوای نو با حضور، مهرواره برگزیدگان سال با حضور حجت الاسلام باباخانی رییس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور و وحید ملتجی دبیر مهرواره ظهر امروز دوم مرداد ماه در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام باباخانی در ابتدای این نشست گفت: جریان هیئت بیش از هر چیزی می تواند در عرصه فرهنگ سهم داشته باشد و خدمات عدیده ای به جامعه خودمان داشته باشد. ما دو هدف را در مهرواره دنبال کردیم؛ یکی اینکه هیئت برای همه مردم برنامه داشته باشد و دوم تصویر کاملی از این نهاد بر ما مخابره شود .

وی افزود: ما سعی کردیم در سازمان تلاش کنیم تا این مجموعه مردمی با قوت کار خود را انجام دهد و این برنامه صرفا از مجموعه سازمان تبلیغات خارج شود . هوای نو یک افقی را در عرصه هییات ایجاد کرده و تلاش می کند اوج بیشتری هم بگیرد.

هیئت؛نهادی مانا و دیرپا

سپس وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو در صحبت هایی گفت: این رویداد اینده محور و ناظر به زمان حال است. هیئت برخواسته از فرهنگ و هویت ما است و این رویداد قابل تقدیر است. انقلاب اسلامی در اینده پیش رو هیئت را کجای کار خود قرار داده است؟ این مسئله اساسی مهرواره است و هیئت باید خود را روی نقشه چهل ساله پیدا کند. نهاد هیئت مانا و دیرپا است؛ بنابراین باید برای آینده اش برنامه داشته باشد هوای نو کمک می‌کند که هیئت‌ها به این نقطه برسند. پس ما افق ۱۴۴۰ را برای رویداد می‌بینیم و‌ مخاطبان ما جوانان هستند.

وی با بیان اینکه هیئت جزو مهم فرهنگ ما است، توضیح داد: نماد این مهرواره یک درخت زرین برگرفته از آیینه کاری‌های حرم‌های مقدس است. ما هر هیئت را یک درخت می‌بینیم که به فضاسازی و پاکسازی جامعه می پردازد. جهاد تبیین موضوع اصلی ما در این مهرواره است، قرار است ۳۱ رشته ما امسال تماما زیرمجموعه جهاد تبیین باشد. یک شعار هم تحت عنوان «هیئت‌ها روایت می کنند» برایش تعریف کردیم.

ملتجی درباره بین‌المللی شدن مهرواره گفت: یکی از رشته‌هایمان را خاص تر دیدیم و سه برگزیده هم برایش در بین هیئت‌های خارج از کشور خواهیم داشت. هدف اصلی ما کشورهای شیعه نشین و سپس دیگر کشورها برای شرکت در این رویداد است.  نکته دیگر این که امسال چند هیئت نمونه از دیگر کشورها هم خواهیم داشت که میهمان ما برای اختتامیه خواهند بود. ان‌شاالله همچون سال قبل ۳۱ رشته داریم که یک سوم انها رشته های جدید هستند. در هر رشته سه برگزیده داریم که از عنوان پرچمدار برای برگزیده ها استفاده می کنیم. اول تا سوم نداریم ولی سه فرد پرچمدار در هر رشته خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: هفته بعد اجتماع هیئت داوران را نزدیک به صد نفر در همین مکان خواهیم داشت. امسال ۱۵ رشته از ۳۱ رشته را استانی هم برگزیده خواهیم داشت که در همان استان صورت میگیرد و بطور کلی ۳۵۰ رشته برگزیده استانی داریم. امسال چهار بخش اصلی و یک بین الملل داریم در بخش فراهیئت رحیم ابفروش مدیر بخش هستند، بخش تولیدات و بین الملل توسط حجت الاسلام صادقی و در بخش نهاد هیئت در خدمت دکتر میرهادی و بخش ارکان هیئت توسط سردار مداحی مدیریت می شود.

 جایزه نه، «کمک‌هزینه» داریم

وی درباره جوایز رویداد گفت: ابتدا بگویم ما پشتیبان‌‍‌هایی بجز سازمان تبلیغات داریم و جوایز سال قبل هم اسفند ماه پرداخت شد. دلیل تاخیر هم تامین منابع بود، عنوان جایزه هم نداریم، یک کمک هزینه محسوب می شود که دوباره صرف خود هیئت می‌شود. تلاش داریم اولین مبلغی که امسال به‌دستمان می رسد را در اختیار  هییت ها قرار دهیم و برگزیده هر رشته را هر کدام ۷۰میلیون تومان در نظر داریم. در برخی رشته‌ها هم که برگزیده فردی دارد مبلغ بیست میلیون درنظر داریم.

ملتجی اظهار داشت: ۱۸ آبان ماه امسال مراسم اختتامیه در تهران برگزار می‌شود که مکان دقیقش هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته