دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرة المعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۱۰؛

یادگیری ماشین چیست؟

یادگیری ماشین چیست؟
یادگیری ماشین زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است که بر ساخت سیستم‌هایی تمرکز دارد که از داده‌هایی که آموزش دیده‌اند، یاد می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند. آنها از الگو‌هایی که در داده‌ها مشاهده می‌کنند، یاد می‌گیرند و نیازی به برنامه‌ریزی صریح برای یادگیری از آن داده ندارند.
کد خبر : 921792

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یادگیری ماشین زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی است که بر ساخت سیستم‌هایی تمرکز دارد که از داده‌هایی که آموزش دیده‌اند، یاد می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند. آنها از الگو‌هایی که در داده‌ها مشاهده می‌کنند، یاد می‌گیرند و نیازی به برنامه‌ریزی صریح برای یادگیری از آن داده ندارند.

همچنین فناوری‌های حوزه متاورس با ترکیب هوش مصنوعی برای ایجاد جهان‌های مجازی مقیاس پذیر و دقیق استفاده می‌شوند.

متاورس مفهومی از یک دنیای دیجیتال سه بعدی است که در آن می‌توان با استفاده از آواتار‌ها به کشف فضا‌های مجازی پرداخت. با اتکا به این فناوری در متاورس قادر به انجام بازی، خرید کردن، با دوستان در یک کافی‌شاپ مجازی معاشرت کردن، یا با همکاران در یک دفتر مجازی کار کردن و بسیاری موارد دیگر است.

هوش مصنوعی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از جمله پردازش زبان طبیعی (NLP)، بینایی ماشین (Computer Vision)، خودرو‌های خودران، سیستم‌های توصیه‌گر، ابزار‌های پزشکی، بازی‌های کامپیوتری، مدیریت منابع انرژی، و موارد دیگر. هوش مصنوعی مدام در حال پیشرفت است و بسیاری از شرکت‌ها و تحقیقات علمی در سراسر جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کارکرد و استفاده از هوش مصنوعی در دنیای مدرن در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد و ماشین‌ها و رایانه‌ها بر نحوه زندگی و فعالیت انسان‌ها تأثیر می‌گذارند.  

به گفته بسیاری از کارشناسان، هوش مصنوعی در آینده بسیار موثرتر عمل می‌کند و پیوند آن با تکنولوژی و دیگر فناوری‌ها بیشتر می‌شود. چراکه فناوری به سرعت در حال پیشرفت و به‌روزرسانی است.

به عنوان مثال هوش مصنوعی قادر است به طور مداوم نوسانات قیمت بازار را زیر نظر داشته باشد و مطمئن شود که اگر حرکتی در بازار وجود دارد آیا برای معامله‌گران منجر به سود می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته