دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرة المعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۰۹؛

هوش مصنوعی از چه زمانی خلق شد؟

هوش مصنوعی از چه زمانی خلق شد؟
جان مک کارتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ اصطلاح «هوش مصنوعی» را ابداع و اولین کنفرانس تکنولوژی هوش مصنوعی را برگزار کرد.
کد خبر : 921393

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هوش مصنوعی با مطالعه الگو‌های مغز انسان و با تجزیه و تحلیل فرآیند شناختی انجام شده و نتیجه این مطالعات باعث توسعه سیستم‌های هوشمند و نرم‌افزار‌ها می‌شود.

هوش مصنوعی از چه زمانی خلق شد

هوش مصنوعی با پردازش و یادگیری از میزان زیادی اطلاعات، کار می‌کند. سپس از آن یادگیری برای انجام تصمیمات و پیش‌بینی‌های اطلاعاتی استفاده می‌کند. 

جان مک کارتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ اصطلاح «هوش مصنوعی» را ابداع و اولین کنفرانس تکنولوژی هوش مصنوعی را برگزار کرد.

در واقع اواخر دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ زمان خلقت هوش مصنوعی بود. از زبان‌های برنامه‌نویسی که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند گرفته تا کتاب‌ها و فیلم‌هایی که ایده ربات‌ها را بررسی می‌کنند و در این شرایط هوش مصنوعی به سرعت به یک ایده اصلی تبدیل شد.

تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعات فناوری است و دلایل بسیاری برای این استقبال وجود دارد چرا که در چند سال گذشته شاهد نوآوری و پیشرفت قابل توجهی در فناوری بوده‌ایم که تا قبل از روی کار آمدن هوش مصنوعی بسیاری از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه فقط در حد تخیل بوده است، اما به لطف این تکنولوژی اغلب این ایده‌ها به واقعیت تبدیل شده‌اند.

کارشناسان، تکنولوژی هوش مصنوعی را عاملی برای تولید می‌دانند که پتانسیل معرفی منابع جدید رشد و تغییر روش انجام کار در صنایع را دارد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ به طور بالقوه ۱۵.۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند. چین و ایالات متحده بیشترین سود را از رونق هوش مصنوعی خواهند برد و تقریباً ۷۰ درصد از تأثیر جهانی را از آن خود خواهند کرد.

همزمان با افزایش هیجان هوش مصنوعی شاهد این هستیم که شرکت‌ها به دنبال چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در محصولات و خدمات خود هستند.

یادگیری ماشین یکی از ستون‌های اساسی هوش مصنوعی است و این روش به اشکال مختلف در زمان توسعه برنامه هوش مصنوعی استفاده می‌شود. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته