دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیان‌های حوزه «میکروالکترونیک»

برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت دانش بنیان‌های حوزه «میکروالکترونیک»
مدیر ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو گفت:
کد خبر : 921730

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری میکرو الکترونیک و نیمه هادی امروز با حضور اعضای ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، وزارت صنعت، معاون و دبیران ستادهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری درفبگاه صنعت،  معدن و تجارت برگزار شد.

این گردهمایی اولین نشست از این نوع با مشارکت نهاد‌های فعال در کشور و به صورت مشترک توسط ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (معاونت هماهنگی و محیط کسب‌وکار) است.

در این نشست در خصوص محورهایی، چون توسعه زنجیره ارزش فناوری‌های میکروالکترونیک و نیمه‌هادی، طراحی بدون کارخانه؛ ضرورت، توانمندی‌ها و برنامه‌ها، پردیس میکروالکترونیک و فوتونیک ایران؛ زیرساخت پیشرو و چالش‌ها و فرصت‌ها؛ راهکار‌ها و اولویت‌ها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مهدی کدخدایی مدیر ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری  نانو و میکرو، امروز در این نشست گفت: ماموریت «توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های میکرو» به ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، محول شده است از این رو برنامه‌ها و اقدامات متنوعی با تمرکز بر حوزه میکروالکترونیک و با هدف پشتیبانی و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری میکروالکترونیک و نیمه‌هادی و نیز ارتقای مشارکت و هماهنگی بازیگران آن در ستاد در حال اجراست.

وی افزود: در این راستا تعاملات متعددی با فعالان این حوزه از قبیل محققان، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت‌های صنعتی و تجاری، نهاد‌های حمایتی و تامین‌کننده زیرساخت‌ها، برقرار و سلسله نشست‌هایی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در این حوزه و همفکری برای اجرای هماهنگ برنامه‌های توسعه این فناوری برنامه‌ریزی شده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته