دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

استفاده از فضا و تریبون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای تبلیغ نامزدها مطلقاً ممنوع است

استفاده از فضا و تریبون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای تبلیغ نامزدها مطلقاً ممنوع است
معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بر ممنوعیت هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مراسم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تأکید کرد.
کد خبر : 918654

حجت الاسلام محسن عرفاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: حدود دو هفته پیش و در آستانه ایام مسلمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر متولی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) جلسه‌ای را با رؤسای هیئات، ذاکرین اهل‌بیت و وعاظ برگزار کردند. با توجه به این‌که آیین عزاداری مسلمیه به‌عنوان یک سنت باسابقه همه ساله در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)  و با استقبال ارادتمندان به اهل‌بیت برگزار می‌شود، ایشان نکاتی را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم مطرح کردند. یکی از این نکات، مراقبت‌هایی بود که این عزیزان می‌بایست در بحث انتخابات ریاست‌جمهوری رعایت می‌کردند تا خدای ناکرده شائبه جانبداری از نامزد‌های انتخابات چهاردهم پیش نیاید.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای اهالی تهران و البته همه مردم ایران جایگاه مذهبی و ملی داشته و شئونات خاص خود را دارد؛ بنابراین هرگونه فعالیت تبلیغی انتخاباتی در فضا و برنامه‌های آن به نفع نامزد‌های ریاست‌جمهوری مطلقاً ممنوع است. خوشبختانه در ایام عزاداری مسلمیه و مراسم قرائت دعای پرفضیلت عرفه این موارد به خوبی رعایت شد و هیچ مشکلی نداشتیم. ان شاالله در مراسم جشن و برنامه‌هایی که در این روزها به مناسبت عید سعید غدیر داریم نیز همین رویه ادامه داشته باشد.

در گفتگو با آنا مطرح شد؛

تبلیغ نامزدها خیر؛ تشویق به مشارکت آری!

وی گفت: البته بحث تشویق مردم به مشارکت و افزایش بصیرت و قدرت تشخیص آن ها  موضوع جداگانه ای است. این امر مهم باید توسط همه نخبگان و افرادی که در نظام اسلامی دارای تریبون هستند دنبال شود.این همان جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که باید با جدیت دنبال شود.

عرفاتی عنوان کرد:  فراموش نکنیم  که حضرت عبدالعظیم (ع)  در زمان حیات خود به عنوان یک فقیه متبحر ابهامات و پرسش‌های که از سوی بزرگان این فرق مطرح می‌شد پاسخ می‌داد و از کیان مکتب شیعه دفاع می‌‍‌کرد. حضرت امام هادی (ع) مدال اجتهاد و فقاهت را به حضرت عبدالعظیم داده بود و به همین خاطر روایت‌هایی که از ایشان نقل شده از اعتبار بالایی برخوردار است. حضرت عبدالعظیم (ع) در زمانه خودشان پرچمدار جهاد تبیین بودند و نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ تشیع در ایران ایفا کردند.

وی افزود: دعوت به حضور و شکل دادن یک حماسه دیگر آن‌هم بدون جانب‌داری از یک نامزد خاص رویکردی است که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته است.

عرفاتی گفت: اگر دقت کنید در طول این سال‌ها ایشان هیچ‌گاه در سخنرانی‌های خودشان از شخصی نام نمی‌برند و آن‌چه برایشان اصالت دارد افزایش مشارکت مردم است. ما نیز در مجموعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با توجه ویژه به حفظ وحدت، از هیچ تلاشی برای خلق این حماسه و برگزاری انتخاباتی پرشکوه مضایقه نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته