دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1403 - 15:35

استادان باید شهید چمران را بهترین الگوی عملی و رفتاری قرار دهند

استادان باید شهید چمران را بهترین الگوی عملی و رفتاری قرار دهند
رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان عنوان کرد: استادان باید با نگاه به زندگی شهید چمران که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید، ایشان را بهترین الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند.
کد خبر : 917987

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بصیرت‌افزایی پیرامون انتخابات و بزرگداشت شهید چمران با حضور استادان و سخنرانی حسین کارگر رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد.

رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان در این نشست گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره انسانی به تمام معنا شاخص گرامی بداریم، شخصیتی در ابعاد علمی، عارف، اسلام‌شناس و شخصی که تمام عمر خویش را وقف اسلام کرد، کسی که علم برای او هدف نشد.

حسین کارگر عنوان کرد: شهید چمران در مناجاتش فرمود: «ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم، تا مبادا که دشمنان مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می‌فروشند، ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد و باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود خاضع‌ترین و افتاده‌ترین مرد روی زمین باشم.»، بنابراین علم وسیله‌ای برای دستیابی به هدف اصلی شهید چمران شد که مقام قرب الهی و رسیدن به وصال یار بود.

وی افزود: استادان باید با نگاه به زندگی این شهید بزرگوار که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید بهترین الگوی عملی و رفتاری خود کنند و مانند ایشان برای حفظ اسلام و انقلاب در جایی که لازم می‌شود سلاح به دست گرفت و جایی دیگر با قلم و قدم خود در دفاع از اسلام و تربیت نسل جوان کشور گام‌های اساسی برداریم.

رئیس بسیج اساتید شهرستان زرقان متذکر شد: استادان با بصیرت و گوش جان سپردن به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری حاضر می‌شوند و شاخصه‌هایی را که حضرت آقا در طول ۲۸ سال گذشته روی آن تأکید داشته‌اند مدنظر قرار داده و در جامعه تبیین کنند.

کارگر درباره انتخاب رئیس جمهور اصلح مواردی را از جمله ساده‌زیستی، توجه به اقشار ضعیف جامعه، پرهیز از غرور و خودپسندی، سوء‌ظن به دشمن و توجه به نظرات مردم از کلام حضرت علی علیه‌السلام در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه بیان کرد و در پایان به سؤالات استادان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته