دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 14:13

تحقق ایده رهبری در بیانیه گام دوم با اجرای طرح حامیم

تحقق ایده رهبری در بیانیه گام دوم با اجرای طرح حامیم
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: پس از طرح گفتمان حلقه‌های میانی از سوی رهبر معظم انقلاب طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) از سال ۱۴۰۰ در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور عملیاتی شد.
کد خبر : 917729

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در حاشیه برگزاری دوره‌ی آموزشی، تشکیلاتی، معرفتی حامیم ۳، ویژه دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: پس از طرح گفتمان حلقه‌های میانی از سوی رهبر معظم انقلاب و ضرورت ساماندهی دانشجویان فعال و دغدغه‌مند برای کنشگری و جریان‌سازی در سطح جامعه، طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) از سال ۱۴۰۰ در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور عملیاتی شد.

وی افزود: نهاد رهبری تلاش می‌کند تا بستری برای فعالیت دانشجویان دغدغه‌مند و تشکلی را فراهم آورد، همچنین با اجرای طرح‌های نوآورانه اجتماعی و سیاسی باید شور و نشاط دوباره و روح نوآوری را در بین دانشجویان ایجاد کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برای اجرایی شدن این موضوع نیازمند گفت‌و‌گوی بیشتر و عملیات مشترک با کانون‌ها، تشکل‌ها و هیئت‌ها هستیم، ادامه داد: در دانشگاه باید تشکل‌هایی با دیدگاه‌های متفاوت فعالیت داشته باشند تا حرف‌های متفاوت هم در دانشگاه و بین دانشجویان شنیده شود.

محمدی هدف از برگزاری طرح حامیم، ایجاد دغدغه اجتماعی بین دانشجویان و شبکه‌سازی بین دانشجویان برشمرد و گفت: در طرح حامیم ۳ مباحثی همانند مسائل روز و انتخابات، سواد رسانه، انسان‌شناسی، ارتباط مؤثر و... مطرح شد.

وی بیان کرد: در جامعه دانشگاهی کنونی، سه نوع مخاطب وجود دارد؛ گروه محدود مخالفان ومعاندان، قشر خاکستری و اقشارموافق در این دوره تلاش می‌کنیم با معرفت افزایی وشبکه‌سازی دانشجویان موافق برای ارتباط با بدنه خاکستری دانشجویی استفاده کنیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه فضای اردویی فضای، مناسبی برای ارتباطات بهتر و بیشتر است، عنوان کرد: حضور در شهر مقدس قم و برگزاری این دوره در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در فضای اردویی این مهم رو تسهیل می‌کند.

محمدی مطرح کرد: امروزه با نسلی رو به رو هستیم که از همه نظر با ما متفاوت هستند؛ باید تلاش کنیم که بچه‌ها وارد فضای فکری ما بشوند و ما را عرصه فعالیت‌ها کمک کنند در این دوره‌ها باید به گونه‌ای عمل کنیم که شرایط ورود و خروج دانشجویان با هم متفاوت شود در عرصه کنشگری سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کنند و به نظر می‌رسد این مهم تا حدی در دوره حامیم تأمین شده است.

وی اضافه کرد: با نسل جوان و دانشجو نیاز به هم‌افق شدن هستیم. این هم‌افق شدن اگر با نگاه رهبری هماهنگ شود، بسیار مؤثر خواهد بود. مجموعه طراحی‌هایی که صورت پذیرفته این هدف را دنبال می‌کند. هدف کلان هم محقق کردن‌ ایده رهبری در بیانیه گام دوم است. رهبری در بیانیه گام دوم بر استفاده از ظرفیت دانشجویان تأکید کرده و آن را حلقه‌های میانی نامیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته