دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 14:17
صافی مطرح کرد؛

حضور مستمر استادان دانشگاه آزاد در صنعت با طرح‌های پژوهشی و نوآورانه

حضور مستمر استادان دانشگاه آزاد در صنعت با طرح‌های پژوهشی و نوآورانه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از حضور مستمر استادان در صنعت با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات و تعریف طرح‌های پژوهشی و حل مسائل این حوزه خبر داد.
کد خبر : 916505

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در نشست امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و شرکت فولاد روهینا جنوب گفت: این تفاهم‌نامه موجب افزایش همکاری دوطرف در زمینه‌های آموزشی، مهارتی، کارآفرینی، پژوهشی و فناوری خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه «مشکات» به‌عنوان بستری مناسب برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی برون‌سازمانی به تفاهم طرفین درباره برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت برای کارکنان صنعت با هدف افزایش کارآیی و بهبود عمکرد آنان در محیط کار اشاره کرد و افزود: تربیت دانشجویان و نیروی کار متخصص در رشته‌های تحصیلی موردنیاز صنعت و کاربردی‌سازی رشته‌های تحصیلی در قالب ایجاد دانشکده همجوار صنعت از دیگر اهداف آموزشی این تفاهم‌نامه است.

حضور مستمر استادان دانشگاه آزاد در صنعت با طرح‌های پژوهشی و نوآورانه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به برگزاری دوره‌های مهارتی برای دانشجویان توسط متخصصین شاغل در صنعت اشاره و اجرای طرح پویش با هدف زمینه‌سازی برای اشتغال دانشجویان را از جمله مسائل مورد تفاهم طرفین عنوان کرد که منجر به ارتقای سطح مهارتی، کارآمادگی و کارآفرینی برای دانشجویان خواهد شد.

صافی با تأکید بر نقش بسیار مهم پژوهش و فناوری در توسعه و پیشرفت صنعت، از تفاهم طرفین برای حضور مستمر استادان در صنعت با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات و تعریف طرح‌های پژوهشی و حل مسائل صنعت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مسائل صنعت منجر به بهبود عملکرد صنایع و در نتیجه افزایش سطح رقابت‌پذیری آنها شود.

حضور مستمر استادان دانشگاه آزاد در صنعت با طرح‌های پژوهشی و نوآورانه

مدیر اجرایی شرکت فولاد روهینا جنوب هم در این نشست درباره اهمیت همکاری بین دانشگاه و صنعت گفت: این همکاری می‌تواند به عنوان یک عامل اساسی در بهبود فناوری، افزایش کارایی و تولید و رفع مشکلات صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

روزی افزود: باید به دانشگاه‌ها به‌عنوان منابع اصلی دانش و نوآوری نگاه کنیم، همراهی این شرکت با دانشگاه‌ها به ما کمک می‌کند تا در جستجوی راهکار‌های نوین برای مشکلات صنعتی باشیم، به عنوان مثال، روش‌های جدید که با پژوهش همراه باشد سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی می‌شود و همکاری با دانشگاه‌ها می‌تواند به جذب استعداد‌های جوان و خلّاق کمک کند.

مدیر اجرایی شرکت فولاد روهینا جنوب در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برنامه‌ریزی و زمانبندی صحیح برای این همکاری هم بسیار حائز اهمیت است. هماهنگی میان دانشگاه و صنعت باید به گونه‌ای صورت بگیرد که هر دو طرف از نتایج مشترک بهره‌مند شوند و معتقدم به دست آوردن مشارکت مؤثر دانشگاه و صنعت به ما کمک خواهد کرد تا در راستای تحقق اهداف تولید و توسعه پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته