دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد ۱۲۰۰ درصد افزایش یافت

صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد ۱۲۰۰ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام خبر تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه تحولی ابلاغی در سال ۱۴۰۲ گفت: رشد ۱۲۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، نشانه اجرای مأموریت‌های کلیدی با مشارکت مردم است.
کد خبر : 916154

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشستی که با محور بررسی راهکار‌های علمی و اجرایی کسب درآمد‌های پایدار و باهدف اجرای کیفی و استاندارد مأموریت‌های کلیدی سازمان برگزار شد از رشد ملموس شاخص‌ها در دولت سیزدهم، خبر داد.

وی افزود: افزایش ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، رشد ۳۲ درصدی آموزش در بخش دولتی و غیردولتی، رشد ۴۲ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و رشد ۹۲ درصدی تعداد واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی و... از جمله رشد در این شاخص‌ها بوده است.

به گفته معاون وزیر، بنا بر اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه کشور با تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامه‌های تحولی ابلاغی از سازمان‌های پیشرو در این وزارتخانه است.

وی، بهبود نظام پیشگیری و حمایت اجتماعی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار (با اولویت افراد جویای کار)، استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای با همکاری دستگاه‌های مرتبط و ذی‌نفع، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی کارگران بر اساس نیازسنجی صنایع و حرف و... را از جمله برنامه‌های اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۲۲ فعالیت برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

راه‌اندازی ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: ۴۳۰ حوزه سنجش الکترونیکی با ۶۱۷۰ کلاینت و ظرفیت ۲۴۶۸۰ نفر آزمون در روز، ۴۸۰۳ کارگاه سنجش عملی با ظرفیت ۶۸۱۸ نفر آزمون در روز، ۱۵۰۰۰ نفر آزمونگر عملی تعیین صلاحیت شده و... از ظرفیت‌های موجود مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کشور در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی اعلام داشت: در سال جاری ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، تهران، کرمانشاه، هرمزگان و یزد راه‌اندازی خواهد شد.

توسعه مهارت‌آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)

عظیمی، افزایش ارائه آموزش‌های مهارتی به گروه‌های هدف، توسعه مهارت‌آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)، توسعه مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در راستای افزایش مشارکت مردمی، رتبه‌بندی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب‌وکار، تدوین آیین‌نامه اجرایی موضوع بند ت ماده ۶۶ برنامه هفتم پیشرفت، بازآموزی مربیان مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، رصد و پایش مهارت آموختگان جذب شده در بازار کار (تطبیق مهارتی)، جذب درآمد از محل مشارکت‌های مردمی از برنامه‌های تحولی این سازمان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته