دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرورش انتظار در وجود انسان، موجب آرامش فکری می‌شود

پرورش انتظار در وجود انسان، موجب آرامش فکری می‌شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری پرورش انتظار در وجود انسان را موجب آرامش فکری عنوان کرد.
کد خبر : 915973

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در کارگاه توانمندسازی مهدویت که با موضوع وظایف منتظران ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه پرورش انتظار در وجود انسان موجب آرامش فکری می‌شود، اظهار کرد: غیبت امام زمان (عج) نباید به‌عنوان امر عادی بین شیعیان منجر شود.

وی با پرداختن به سرگذشت علی بن مهزیار اهوازی به‌عنوان منتظر واقعی عنوان کرد: یکی از عوامل مهم طولانی شدن غیبت و تأخیر ظهور امام عصر(عج) اثر مستقیم گناهان و کوتاهی‌ها مسلمانان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: علی بن مهزیار اهوازی می‌گوید: در سالی در سفر حج پس از ناامید شدن از ملاقات با امام بالاخره به یک واسطه اجازه شرفیابی برایم حاصل شد. آن حضرت خطاب به من فرمودند:‌ای ابوالحسن، علی ابن ابراهیم بن مهزیار، شب و روز در انتظار دیدار تو لحظه‌شماری می‌کردم. چه شد که تأخیر کردی و به سوی ما نیامدی؟ عرض کردم:‌ای مولای من، کسی را نیافتم که مرا به حضورت راهنمایی کند. حضرت با تعجبی همراه با پرسش فرمود: کسی را نیافتی که راهنمایی‌ات کند؟ پس با انگشتان مبارک روی زمین کشید و فرمود: نه، راهنما نداشتن دلیل تأخیر تو نیست؛ بلکه به مال‌اندوزی روی آورده‌اید در برابر مستضعفان فخرفروشی و با آنان با بی‌اعتنایی رفتار می‌کنید، صله‌رحم را ترک کرده و به این دلایل توفیق زیارت ما را پیدا نمی‌کنید.

قاسمی‌نژاد با اشاره به آیات قرآن کریم، بیان کرد: مطابق آموزه‌های اسلامی، ظهور امام(عج) حلقه‌ای از حلقه‌های مبارزه اهل حق و اهل باطل بوده که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می‌شود. سهیم بودن فرد در این سعادت به این بستگی دارد که آن فرد عملاً در گروه اهل حق باشد. امام مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده، او مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته