دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صعود ورزشکار دانشگاه آزاد شهرکرد به ۳۱ قله شاخص و مرتفع کشور

صعود ورزشکار دانشگاه آزاد شهرکرد به ۳۱ قله شاخص و مرتفع کشور
کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با موفقیت به ۳۱ قله شاخص و مرتفع از ۳۱ استان کشور صعود کرد و پایان پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران را به نام خود به ثبت رساند.
کد خبر : 915830

علی همتیان، مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از پایان پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران توسط کارمند ورزشکار این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ سیدمحمد موسوی کارمند واحد شهرکرد با موفقیت به ۳۱ قله شاخص و مرتفع از ۳۱ استان کشور صعود کرد و پایان پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران را به نام خود به ثبت رساند. طرح سیمرغ کوه‌های ایران پروژه ملی بوده که توسط فدراسیون کوهنوردی ایران در راستای معرفی بلندترین قله هر استان طراحی و معرفی شده است.

وی افزود:‌ در پروژه ملی طرح سیمرغ کوه‌های ایران، موسوی کارمند کوهنورد این واحد دانشگاهی به بلندترین و شاخص‌ترین قلل همه استان‌های کشور مانند قله دماوند با ارتفاع ۵۶۰۹ متر، قله سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر، قله هزار با ارتفاع ۴۵۰۱ متر، قله قاش مستان با ارتفاع ۴۴۵۰ متر، قله خلنو با ارتفاع ۴۳۷۵ متر، قله کلونچی با ارتفاع ۴۲۲۱ متر، قله شاه البرز با ارتفاع ۴۱۷۰ متر، قله سیالان با ارتفاع ۴۱۷۵ متر، قله سنبران با ارتفاع ۴۱۵۰ متر، قله شیرکوه ۴۰۷۵ متر، قله آتشفشانی تفتان ۴۰۵۰ متر، قله شاهان کوه با ارتفاع ۴۰۴۰ متر و سایر قلل استان‌های دیگر صعود کرد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: در این طرح، کوهنورد به بلندترین قلل کوهستان‌ها و رشته‌کوه‌هایی مانند دنا، اشترانکوه، البرز، زاگرس، بینالود، سهند، سبلان، الوند، هزار مسجد و زرد کوه نیز صعود کرده و با فرهنگ گردشگری و ورزشی همه استان‌های ایران و همچنین قله‌های مرتفع موجود در هر استان آشنا می‌شود. طرح سیمرغ کوه‌های ایران به مجموعه صعود به ۳۱ قلهٔ بلند ایران در ۳۱ استان ایران با رعایت اهداف و موارد الزام این طرح اطلاق می‌شود.

صعود ورزشکار دانشگاه آزاد شهرکرد به ۳۱ قله شاخص و مرتفع کشور

همتیان ادامه داد:‌ طرح سیمرغ در سال ۹۵ توسط فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی به تصویب رسید. بر اساس طرح سیمرغ کوهنوردی، افرادی که بر مبنای اهداف و شرایط لازم مطرح‌شده توسط فدراسیون در هر زمانی بتوانند به این مجموعه قلل صعود نمایند و مدارک و مستندات لازم را به فدراسیون ارائه کنند مفتخر به دریافت نشان سیمرغ کوهنوردی هستند.

سید محمد موسوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: توانستم این طرح را در مدت چهار سال با توجه به محدودیت شرایط آب و هوایی هر قله در فصل خاص خودش، هماهنگی با فدراسیون کوهنوردی و گرفتن مجوز صعود انجام دهم. گرچه کسب جایزه سیمرغ کوه‌های ایران نیازمند پیمودن مسیر طولانی و سخت صعود به قله‌های بلند است؛ اما با تلاش بسیار این کار را به سرانجام رساندم و در آخرین صعود که در ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ به قله شاه البرز که یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین مسیر‌های صعود بین سایر قلل بوده این طرح را با موفقیت به اتمام برسانم.

به گزارش آنا، محمد موسوی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالورژی است. او نیز نویسنده و شاعر بوده و دارای دو مجموعه شعر است، کتاب شعرش با عنوان گوگرد نیز سال گذشته نامزد برترین کتاب شعر سال به انتخاب خبرنگاران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته