دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار؛

بوستان شهدای خدمت افتتاح شد/ بهره‌برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی منطقه ۱۰

بوستان شهدای خدمت افتتاح شد  بهره‌برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی منطقه ۱۰
آیین افتتاح بوستان «شهدای خدمت» و بهره‌برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار برگزار شد.
کد خبر : 915776

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاح بوستان شهدای خدمت و بهره‌برداری از ۲۱۰ پروژه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار، امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، احمد قیومی فرماندار تهران، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهردار تهران و مهدی اخ‌الصنایع؛ شهردار منطقه ۱۰ برگزار شد.

 نتایج مثبت طرح «من شهردارم»

مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰ در این مراسم به تشریح برخی از پروژه‌ها پرداخت و گفت: از ۲۱۰ پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری می‌رسند ۱۵۳ پروژه نتیجه طرح «من شهردارم» و نظرسنجی از شهروندان درباره اولویت‌ها و نیاز‌های محل زندگی آنها بود که در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت، همچنین اتمام ۳۸ پروژه توسعه محله‌ای و ۲۲ پروژه احداثی خاص که نشانه موفقیت منطقه در پیگیری خواسته‌های مردمی است. بخشی از این پروژه‌ها در سال گذشته به مرحله نهایی رسیدند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف پویش امید و افتخار در این منطقه بیان کرد: تملک و احداث بوستان شهدای خدمت به مساحت ۵۴۰۰ مترمربع یکی از پروژه‌های مهم عمرانی است که به منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه و رضایتمندی شهروندان، سال گذشته در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.

شهردار این منطقه با بیان اینکه به منظور گسترش و پرورش گل و گیاه در منطقه، توسعه کلینیک گل و گیاه شهیدان عسگری (نیلوفر) در دستورکار قرار گرفت گفت:مساحت کلینیک گل و گیاه شهیدان عسکری ابتدا ۸۷ مترمربع بود که با توسعه زیربنای آن، در مجموع مساحت این کلینیک به ۱۷۳ مترمربع افزایش یافت. در این مرکز، خدماتی همچون دوره‌های آموزشی رایگان گل‌کاری، تکثیر و نگهداری گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارائه می‌شود.

احداث مرکز نیمه مکانیزه تفکیک پسماند خشک

اخ‌الصنایع با اشاره به احداث مرکز نیمه مکانیزه تفکیک پسماند خشک اظهار کرد: تراکم بالای جمعیت، وسعت کم، کمبود امکانات و الزامات زیست محیطی در ایستگاه بازیافت قبلی و نیز ظرفیت و میزان پسماند تولیدی منطقه (به طور میانگین روزانه ۱۹۰ تن پسماند خشک و تر)، بازسازی و تجهیز ایستگاه دپوی زباله امری ضروری بود که با احداث مرکز نیمه‌مکانیزه تفکیک پسماند خشک، روزانه حدود ۱۳ تن پسماند خشک در این مرکز، تفکیک و پردازش می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ گفت: در راستای عمل به ماده ۵۶ برنامه پنج ساله سوم توسعه مبنی بر استفاده از تجهیزات تجدیدپذیر و کمک به حفظ محیط زیست احداث نیروگاه خورشیدی و توسعه پایدار در ساختمان‌های شهرداری در دستورکار قرار گرفت و دومین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۰ با ظرفیت ۱۰ کیلووات در بام ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه احداث شد و در مدار تولید قرار گرفت.

اخ‌الصنایع افزود: نخستین نیروگاه منطقه به ظرفیت ۵ کیلووات در بوستان شهیدان عسگری (نیلوفر) در سال ۱۴۰۲ احداث شد و امسال با بازسازی سازه و اورهال در حال بهره‌برداری است که برق آبنمای این بوستان را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به تحقق وعده مدیریت شهری در حوزه توزیع آسفالت در معابر این منطقه تصریح کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۱۰ ریخته شد و توانستیم نهضت آسفالت‌ریزی را به خوبی در سطح منطقه اجرایی کنیم.

شهردار منطقه ۱۰ ارتقای ایمنی، بهبود کارکرد معابر شهری و تسهیل در تردد شهروندان را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: از این مقدار آسفالت توزیع شده، ۱۳ هزار تن به صورت مکانیزه و ۱۷ هزار تن به صورت روکش دستی و لکه گیری در معابر نواحی سه‌گانه منطقه بکار رفته است.

افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری

اخ‌الصنایع با تأکید بر اینکه مناسب سازی معابر و افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری و سهولت در تردد از اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: سال گذشته با اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان، بیش از ۱۳ هزار مترمربع از معابر شهری منطقه پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی شد و رتبه نخست مناسب‌سازی معابر و اماکن پایتخت در بین مناطق ۲۲‌گانه به منطقه ۱۰ اختصاص یافت.

وی گفت: با توجه به اهمیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، ساخت ۴ ایستگاه اتوبوس تندرو در بزرگراه شهید نواب صفوی و همچنین احداث پایانه تاکسیرانی ایستگاه مترو بریانک به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در دست اقدام قرار گرفت و به منظور سهولت تردد سالمندان، معلولان و روشندلان احداث سکو‌های ویژه‌ای در این پایانه تاکسیرانی، طبق نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران اجرایی شد.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: احداث مخازن آب بوستان‌های آیینه، هزار شهید، غنی‌پور و زنجان، افتتاح و راه‌اندازی کانون‌های محیط زیستی در مدارس، مساجد و غیره، حفر ۱۱ حلقه چاه جذبی، نصب المان‌های نوری در رفیوژ خیابان امام خمینی (ره)، ۱۴۸۰۰۰ مترطول تبدیل نهر به کانیو، اجرا و پیشرفت ۹۷ درصدی تکمیل شبکه فاضلاب شهری در سطح منطقه، هوشمندسازی ۷ بوستان در سطح منطقه، بازپیرایی ۱۹۷۰۰ مترمربع فضای سبز در سطح معابر و بوستان‌ها و بهسازی موزه هفت چنار از دیگر پروژه‌های افتتاحی در قالب یکصد و بیست و پنجمین پویش امید و افتخار این منطقه است.

بهره‌برداری از بوستان شهدای خدمت

چمران در آیین بهره‌برداری بوستان شهدای خدمت گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران افرادی که اقدام به قطع یا خشکاندن درختان می‌کنند باید جرایمی را پرداخت کنند و احداث بوستان‌های جدید از محل اخذ جرایم قطع و خشکاندن درختان است.

وی با اشاره بر اینکه مدیریت شهری و شورای انقلاب فرهنگی تاکید ویژه‌ای بر حفظ و حراست درختان دارد گفت: و علاوه بر پرداخت جرایم نقدی این افراد می‌توانند روانه زندان شوند.

رئیس شورای شهر افزود: در شورای چهارم مصوبه‌ای را داشتیم که از محل اخذ جرایم درختان به واسطه قطع و یا خشکاندن درختان؛ باغ‌های خصوصی و یا املاک شخصی تملک و تبدیل به بوستان عمومی شوند و بوستان شهدای خدمت یکی از این نمونه‌ها محسوب می‌شود

رئیس شورای شهر تهران بزرگراه یادگار امام را یکی از پروژه‌های کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: انشاالله با تکمیل این پروژه علاوه بر شهروندان و ساکنان منطقه ۱۰ سایر شهروندان تهرانی نیز از این پروژه بهره خواهند برد.

مجید باقری در این برنامه گفت: یکی از افتخارات ششمین دوره مدیریت شهری این است که مردم خودشان در انتخاب و اولویت‌بندی پروژه‌های محل زندگی خود مشارکت داشتند به شکلی که منطقه مردم ۱۰ در طرح «من شهردارم» مشارکت بسیار خوبی را داشتند.
وی افزود: مردم منطقه ۱۰ رتبه بالایی در مشارکت طرح «من شهردارم» کسب کردند و از این پس وظیفه شهرداری است که پس از تصویب بودجه پروژه‌های تعیین شده توسط مردم این مشارکت را پاس بدارند و در جهت اجرا و تحقق این پروژه‌ها گام بردارند.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه امروز تعداد زیادی از پروژه‌های طرح «من شهردارم» در منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسید. امیدواریم با حمایت شهردار تهران و برنامه ریزی که انجام شده بتوانیم این پروژه‌ها را هرچه زودتر به ثمر برسانیم.

احمد قیومی فرماندار تهران نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۱۰۰۰ شهید منطقه ۱۰ تهران اظهار کرد: این منطقه ۱۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و به این ترتیب زمانی که گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان مملکت این اقشار هستند به واقع در شهدایی که تقدیم انقلاب شده است این موضوع به روشنی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در دولت شهید خدمت یعنی شهید آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محبوب به عینه توجه به مشارکت مردم دیده می‌شود. آنچه که من از این شهید آموختم حضورشان در میان مردم بود که حضوری واقعی بود و اعتقاد داشتند امور را باید به مردم سپرد و کمک کردند فاصله مسئولین و مردم کم شود و این موضوع را یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی پایدار می‌دانستند.

فرماندار تهران تاکید کرد: در دل مردم بودند و از مردم بودن و تلاش واقعی برای این‌که حاکمیت به دست مردم برسد از ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود. مردمی‌سازی دولت را مورد توجه قرار داده بودند و اعتقاد داشتند هرچه مردم مشارکت داشته باشند توسعه پایدارتری اتفاق خواهد افتاد. خوشبختانه امروز در شهرداری تهران نیز خدمت به مردم با قوت و جدیت پیگیری می‌شود و فضای مردمی‌سازی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه‌ها با اولویت‌بندی که توسط مردم انجام شده به مرحله اجرا می‌رسد و فضای مبتنی بر مشارکت مردم شکل گرفته است. طرح بزرگی به نام ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام که در سال‌ها قبل طراحی شده بود با قدرت پیگیری خواهد شد و این کلان پروژه شهری امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته