دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 10:37
رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی:

رسانه‌های محور مقاومت، غول‌های رسانه جهان را به انفعال کشیدند

رسانه‌های محور مقاومت، غول‌های رسانه جهان را به انفعال کشیدند
رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی گفت:‌ رسانه‌های محور مقاومت، غول‌های رسانه جهان را به انفعال کشیدند و ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها کارایی خود را از دست داد.
کد خبر : 915339

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجاهمین نشست مشترک اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی و گروه پژوهشی پدافند رسانه‌ای با بررسی ابعاد منحصربه‌فرد اطلاع‌رسانی و روایتگری رسانه‌های محور مقاومت با تأکید بر شبکه العالم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با تشریح ابعاد ملی و منطقه‌ای عملیات پوشش خبری طوفان الاقصی و موفقیت شبکه‌های محور مقاومت در انعکاس حقایق میدانی اظهار کرد: سبک جدید خبرنگاری جنگ رسانه‌های مقاومت و عملیات آنها در فضای مجازی، بزرگ‌ترین مزیت غول‌های رسانه‌ای جهان در مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها و تروریست خواندن مردم فلسطین را به چالش کشیده است.

حمیدرضا حسینی‌دانا با اشاره به نقاط قوت رسانه‌های مقاومت به‌ویژه آگاهی بخشی، عینیت‌گرایی، سرعت و دقت در ارائهٔ روایت اول، پر کردن فضای رسانه‌ای منطقه و استفاده از ظرفیتِ رسانه‌های اجتماعی در روشنگری افکار عمومی جهان؛ خلاقیت و حرفه‌ای بودن را عاملی دانست که دولت‌های حامی اسرائیل را متوجه عمق جنایات صهیونیست‌ها کرد.

وی افزود: این اقدام سبب شد تا حامیان اسرائیل به توده‌های حامی حق تبدیل شوند و علیه جنایات صهیونیست‌ها موضع‌گیری کنند. ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها کارایی خود را از دست داد و اقدامات واکنشی شامل سکوت خبری، کوچک‌نماییِ خسارات دریافتی، دروغگویی و ابهام‌آفرینی، پنهان کردن آشوب‌های داخلی، مغالطه در پاسخگویی به افکار عمومی جهان، سفسطه‌گری در پاسخ به اتهامات جنایات جنگی، نسل‌کشی و کودک‌کشی در دادگاه بین‌المللی لاهه و البته محکوم شدن در آن دادگاه را از خود نشان داد.

رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی اوج موفقیت رسانه‌های مقاومت را در یکپارچگی احساساتِ خبرنگاران با مردم ستمدیده و حضور مؤثر در متن رویداد‌ها دانست که نتیجه آن را بیش‌ازپیش، باورپذیر و تأثیرگذار کرده است.

به گزارش آنا، در این نشست، پژوهشگرانی از اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازیِ سازمان بسیج اساتید کشور، گروه پژوهشی پدافند رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی دماوند، مدیران و خبرنگاران شبکه خبری العالم، شبکه خبر و شبکه قرآن و معارف صداوسیما حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته