دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

چه کسی در مجمع جواب سهامداران سرخابی‌ها را می‌دهد؟!

چه کسی در مجمع جواب سهامداران سرخابی‌ها را می‌دهد؟!
معاون پیشین سازمان خصوصی‌سازی گفت:‌ از همان اول باید برای واگذاری سرخابی‌ها ریشه‌یابی می‌کردند، بانک، شرکتی سهامی عام است و این بانک‌ها مگر بخش خصوصی هستند و یا درآمدی دارند که بخواهند برای بازیکنان هزینه کنند، فردا چه کسی می‌خواهد در مجمع جواب سهامداران را بدهد!.
کد خبر : 913643

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از واگذاری پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از بانک‌ها، خیال هواداران سرخ از دریافت مجوز حرفه‌ای و رهایی از شر مشکلات مالی راحت شده بود، اما شواهد نشان می‌دهد پرداختی از سوی مالکان جدید همچنان بر پایه وام بوده و تزریق منابع مالی طبق تعهد آنها صورت نگرفته است.

نکته جالب توجه این است که حتی بعد از امضای اسناد مربوط به مالکیت جدید از سوی بانک‌ها هم اقدامی برای معرفی اعضای جدید هیئت مدیره نشده و بر این اساس از پرداختی‌هایی که باید انجام می‌شد، سر باز زده‌اند.

این دو باشگاه چقدر وام گرفتند

در همین رابطه اسماعیل غلامی، معاون پیشین سازمان خصوصی سازی به خبرنگار آنا گفت: با نگاهی به صورت‌های مالی پرسپولیس متوجه می‌شویم که این باشگاه به بانک شهر بدهی دارد. به طور کلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از زمان قبل از واگذاری‌شان از بانک شهر وام گرفته بودند و در قبال تسهیلاتی که گرفتند مجموعه ورزشی‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی بابت افزایش به آنها داده بود را به عنوان تضمین به بانک‌ها دادند. در حقیقت این دو باشگاه هم ۳۵۰ میلیارد تومان حق تقدم را دریافت کردند و هم حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از بانک شهر وام گرفتند.

سهامداران سرخابی‌ها

وی ادامه داد: در حال حاضر هر دو باشگاه از نظر مالی مشکل دارند و به دلیل اینکه پولی ندارند که به بانک‌ها بدهند، همچنان دارایی‌شان در گرو بانک‌ها است.

غلامی افزود: از همان اول باید برای واگذاری سرخابی‌ها ریشه‌یابی می‌کردند، بانک، شرکتی سهامی عام است و این بانک‌ها مگر بخش خصوصی هستند و یا درآمدی دارند که بخواهند برای بازیکنان هزینه کنند، فردا چه کسی می‌خواهد در مجمع جواب سهامداران را بدهد.

این دو باشگاه دارایی خاصی ندارند

معاون پیشین سازمان خصوصی سازی توضیح داد: نکته قابل توجه اینکه براساس قرارداد، شرکت‌هایی که واگذار می‌شوند تا زمانی که خریداران اقساط را ندادند، حق گرفتن وام بدون اجازه سازمان خصوصی‌سازی را ندارند تا وقتی بخواهند اموالی بفروشند که این دو باشگاه هم دارایی خاصی ندارند.

وی تصریح کرد: بنابراین شرکت وقتی فروخته می‌شود، فروش اموال و اخذ وام از بانک‌ها بدون اجازه سازمان خصوصی‌سازی ممنوع است. ضمن آنکه این دو باشگاه هرچقدر هم پول و وام دریافت کنند، امکان ندارد بتوانند تسهیلاتشان را پرداخت کنند و تضمینی بدهند.

نتیجه نامه‌ای که سازمان بورس به بانک ملت نوشت چه بود؟

غلامی گفت: در این میان یک سؤال مطرح می‌شود، آن هم اینکه نامه‌ای که سازمان بورس به بانک ملت نوشت درخصوص گزارش توجیحی برای خرید سهام این باشگاه به چه نتیجه‌ای رسید؟ بانک ملت چه جوابی داد؟ چه توجیحی داشتند؟

معاون پیشین سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که شرکت‌هایی مثل فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، گل گهر، پیکان و ... قبل از اینکه وارد بورس شوند، باشگاه داشتند یعنی سهامدار هنگام خرید به این آگاه بود که این شرکت‌ها دارای باشگاه بوده و هرساله کمک هزینه‌ای به این باشگاه‌ها از سوی شرکت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته