دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 14:23

دانشگاه‌ها باید مظهر همگرایی ملی و گفت‌وگو شوند

دانشگاه‌ها باید مظهر همگرایی ملی و گفت‌وگو شوند
مدیرکل آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: امروز دانشگاه‌ها باید به سمت همگرایی ملی هدایت و مظهر گفت‌وگو شوند.
کد خبر : 913278

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش «دانشگاه؛ مظهر همگرایی ملی و بین‌المللی اقوام و مذاهب» با حضور مسیب داوری مشاور قائم مقام و دبیر دبیرخانه تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی و محمد نخی مدیرکل آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش گفت: اکنون مسائل اندیشه‌ای زیادی در کشور ما وجود دارد، اختلاف‌نظر‌های زیادی هم وجود دارد و باید بدانیم اساس خلقت خدا در جهان اختلاف است و نباید از این مسئله ناراحت باشیم و از اختلاف‌نظر‌ها و اندیشه‌ها بترسیم.

دانشگاه‌ها باید مظهر همگرایی ملی و گفت‌وگو شوند

محمد نخی تأکید کرد: یک برهه تاریخی در مملکت داریم و آن هم قرن سه تا پنجم هجری است که به آن عصر تداعی فرهنگ و تمدن ایران زمین می‌گویند  و در این قرن اسلام وارد کشور شده بود و دین ما هم اسلام بود، اما هرچه امروز از ریاضیات، پزشکی، فیزیک، ادبیات، فارسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، فقه و کلام داریم مربوط به قرن سوم تا پنجم است و دلیل این بود که تعصب و خودبرتربینی را کنار گذاشتیم و امروز دانشگاه ما نیز باید به سمت همگرایی ملی هدایت و مظهر گفت‌وگو شود.

رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم یادآور شد: این محفل امروز کلاس درس است و عنوان این برنامه ایهام دارد، دانشگاه مظهر همدلی و وفاق ملی و مذهبی بین‌المللی است و باید حوزه‌ها و مساجد هم اینگونه باشند.

دانشگاه‌ها باید مظهر همگرایی ملی و گفت‌وگو شوند

محسن کرمی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان دعایی می‌خوانیم که می‌فرماید، خدایا ما مردگان را شاد می‌خواهیم، همه را و دین مشخص نمی‌کند، خدایا همه مردم بی‌نیاز شوند، اسلام خانه مردم و مسجد خانه خداست؛ اما متأسفانه با تنگ‌نظری بعضی آن را اختصاصی کرده‌اند.

وی تبیین کرد: هدف از گفتمان «دانشگاه؛ مظهر همگرایی ملی و بین‌المللی اقوام و مذاهب» همگرایی و همدلی و امام علی علیه‌السلام، قرآن کریم، امام حسن علیه‌السلام و به‌طور کلی اسلام متعلق به همه است و نباید آنها را خط‌کشی و دسته‌بندی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته