دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

برگزاری اولین همایش حکمت و حکمرانی با موضوع سلامت/ اشتغال‌زایی هدف اصلی رویداد صدرا

برگزاری اولین همایش حکمت و حکمرانی با موضوع سلامت  اشتغال‌زایی هدف اصلی رویداد صدرا
اولین همایش حکمت و حکمرانی با موضوع سلامت با هدف نزدیک کردن افکار و اندیشه‌های حکمرانان با حکیمان در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.
کد خبر : 912474

  گروه سلامکت خبرگزاری علم و فناوری آنا-امید زحمتکش؛ سومین همایش ملی و بین المللی حکمت و حکمرانی برای اولین بار با موضوع سلامت با هدف نزدیک کردن افکار و اندیشه های حکمرانان با حکیمان برگزار شد تا دانشگاه به عنوان یک حلقه اندیشه ای از حلقه های علم و فناوری کشور نقش خود را برای کاهش فاصله بین حکمرانان و حکمت ورزان به نحو مطلوبی ایفا کند.

علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: مجموعه همایش‌های حکمت و حکمرانی در دو سال قبل در 7 حوزه مختلف برگزارشده است که هشتمین حوزه این همایش‌ها برای اولین بار با موضوع سلامت و با عنوان سلامت، حکمت و حکمرانی در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. 

وی افزود: این همایش متشکل از 6 کارگروه تخصصی، یک کارگروه دانشجویی و همچنین یک کارگروه بین‌الملل است همچنین تعدادی از مقالات برگزیده‌ای که به دبیرخانه کنگره ارسال‌ شده است، مورد داوری قرارگرفته و منتشر می‌شود.

خوشدل اضافه کرد: علاقه‌مندان و فرهیختگان فرصت دارند مقالات خود را تا پایان تیرماه 1403 برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این همایش فرصت مناسبی است برای گفتمان میان حاکمان و حکیمان، گفت: برای پیاده‌سازی یک حکمرانی خردمندانه در حوزه سلامت سعی داریم افرادی که مطالعاتی با موضوع حکمت در سلامت دارند را با افرادی که در حکمرانی سلامت دستی بر آتش اجرا دارند در کنار هم قرار دهیم و به یک شیوه درست در حکمرانی سلامت برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد گفت: 80 درصد عوامل مؤثر بر سلامت در حوزه وزارت بهداشت نیستند بلکه در سایر حوزه‌های مرتبط با رفاه و زیرساخت مثل مسکن، اقتصاد، فرهنگ، تغذیه، کشاورزی و امنیت بر سلامت کشور موثق‌اند و حکمرانی سلامت ترکیبی از همه این حوزه‌ها است.

خوشدل گفت: در کارگروه بین‌الملل این همایش اساتیدی از دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و خاورمیانه موضوعات تخصصی را با دانشجویان بین‌الملل مورد برسی و گفت‌وگو قرار می‌دهند تا تجربیات و دانش خود را نسبت به موضوع برنامه به دانشجویان انتقال دهند.

وی افزود: در آینده از حاصل این برنامه‌ها و گفت‌وگوها مستنداتی منتشر می‌شود که امیدواریم برای جامه پزشکی کشور و سطح سلامت مردم کشور و همچنین برنامه‌های عمومی و سیاست‌های کلی مدنظر قرا گیرد.

فرصتی برای بیان مشکلات حوزه سلامت

مسعود پارسانیا، دبیر اجرایی همایش و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز به خبرنگار آنا گفت: هدف از اجرای این همایش برسی چالش‌ها و مشکلات حوزه سلامت توسط متخصصین فعال در خدمات پزشکی، دارویی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و بیان این مشکلات با قانون‌گذاران و مجریان قانون در کشور است.

وی افزود: از دیگر اهداف این همایش می‌توان به پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات اشاره کرد.

دبیر اجرایی همایش گفت: در این نشست‌ها فرصتی برای بیان مشکلات حوزه سلامت و بهداشت کشور توسط دانشجویان نیز فراهم ‌شده است.

تمام دستگاه‌های اجرایی کشور باید سلامت‌محور باشند

خلیل علی‌محمد‌زاده، دبیر علمی همایش سلامت حکمت حکمرانی نیز با اشاره به اینکه در این همایش بیش از 30 موضوع و عنوان سخنرانی در نظر گرفته شده است، به خبرنگار گروه سلامت آنا گفت: برخی از سخنرانان ما اساتید برجسته دانشگاه‌ها و برخی دیگر از سخنرانان مدیرانی هستند که در وزارت بهداشت و دیگر سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت سال‌‎ها تجربه دارند.

وی افزود: این گفت‌وگو‌های بین اساتید و مدیران باعث شناسایی مشکلات و استفاده از راه‌های عنوان‌ شده در زنجیره حکمرانی کشور شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران: برخی قوانین و مدیریت‌ها در کشور کارایی و اثربخشی لازم را ندارد و این همایش‌ها باعث بروز شدن و بالا رفتن کیفیت قوانین و روش‌های مدیریت در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت فقط بیمار نبودن نیست، گفت: سلامت، صحت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی است و فقط وزارت بهداشت مسئول سلامت افراد جامعه نیست بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی کشور باید سلامت‌محور باشند.

برگزاری دومین رویداد صدرا

حکیمه زیادی مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، گفت: رویداد صدرا در نمایشگاه جانبی همایش بین‌المللی سلامت حکمت حکمرانی با حضور 26 شرکت دانش‌بنیان و در حال برگزاری است.

وی افزود: 6 شرکت از این 26 حاضر در نمایشگاه در واحد رشد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد مستقر هستند و در خود دانشگاه به‌صورت فناورانه شروع به فعالیت و تولید محصول کرده‌اند.

زیادی تصریح کرد: بین جامعه دانشگاهی و جامعه مدیریتی کشور خلأ بزرگی به نام اقتصاد وجود دارد و رویداد صدرا با هدف از بین بردن فاصله بین دانشگاه و حکمرانان کشور و ایجاد ضلع سوم این ارتباط که صنعت بوده و گردش اقتصادی جامعه بر عهده آن است را ایجاد کنیم.

اشتغال‌زایی برای دانشجویان هدف اصلی رویداد صدرا

مدیرکل ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تصریح کرد: رویداد صدرا که مخفف شده صنعت، دانشگاه، راه اشتغال است؛ با هدف اشتغال‌زایی برای دانشجویان در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند به‌صورت کارآموز، کارورز، استخدام آزمایشی و استخدام با شرکت‌‌های مختلف همکاری داشته باشند و دانشگاه علوم پزشکی با معرفی دانشجویان به صنایع و شرکت‌های مختلف بین این دو عنصر ارتباط برقرار می‌کند.

زیادی گفت: همچنین رویداد صدرا فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان به‌صورت مستقیم با شرکت‌ها در تماس قرار بگیرند و چالش‌ها و نیاز‌های شرکت‌ها را برسی کنند و در صورت نیاز امکان مصاحبه‌های شغلی برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته