روابط عمومی پل ارتباطی میان جامعه و دانشگاه است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اصغر عالمیان افزود: «امروز جامعه نیازهای فراوانی دارد که تأمین دانش فنی برای تأمین این نیازها در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی، بهداشتی و ... بر عهده دانشگاه است و دانشگاه باید بتواند در تولید علم و فناوری و تربیت نیروی متخصص، به این نیازها پاسخ درخور و شایسته دهد.»
عالمیان اظهار کرد: «هر سازمان اداری و از جمله دانشگاه نمیتواند خود را از تاثیرات محیط اجتماعی که در آن قرار گرفته است، جدا بداند و یکی از رموز تداوم حیات سازمانها، پاسخگویی مناسب و بههنگام به نیازهای جامعه است.»
عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) عنوان کرد: «یکی از مهمترین رسالتهای روابط عمومیها در دانشگاه، شناسایی نیازهای جامعه در حوزه علم و فناوری است و چه بسا یکی از دلایل ریزش دانشجو در برخی رشتههای دانشگاهی کشور، عدم انطباق محتوای سرفصل دروس این رشتهها با نیازهای واقعی جامعه باشد.»
عالمیان توضیح داد: «به عنوان مثال باید گفت ما در دانشگاههای خود مهندس نرمافزار تربیت میکنیم اما آیا آموختههای یک کارشناس نرمافزار با آنچه در فناوریهای این رشته علمی در بازار وجود دارد، انطباق دارد؟ آیا خروجی دانشگاهها، در رشته نرم افزار پاسخگوی نیاز بازار فناوری اطلاعات هست؟»
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: «مدیر روابط عمومی دانشگاه باید بتواند با رصد تحولات آموزش عالی در کشور، منطقه و حتی جهان، نتایج آن را به مدیران سازمان متبوع خود برای اتخاذ سیاستهای راهبردی و اجرایی مناسب ارائه دهد تا از این طریق به حفظ جایگاه و موقعیت علمی و فناورانه دانشگاه خود، کمک کند.»
وی خاطرنشان کرد: «خبر و اطلاعرسانی برای مدیران روابط عمومی هدف نهایی نیست بلکه بخشی از رسالت روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان جامعه و دانشگاه است و دانشگاهی که برنامههای راهبردی خود را به سوی تحول به یک دانشگاه کارآفرین مبتنی بر تبدیل علم به فناوری، هدفگذاری کرده است، روابط عمومی باید متناسب با اهداف راهبردی خود هم در ساختار و هم در کارکرد برنامه داشته باشد.»
انتهای پیام/