دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 14:33
رنجبر مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ مهدویت سرآغاز رسیدن به مرجعیت علمی

ترویج فرهنگ مهدویت سرآغاز رسیدن به مرجعیت علمی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، توسعه و ترویج در حوزه فرهنگ مهدویت را سرآغاز دستیابی به مرجعیت علمی تمدن‌سازی نوین اسلامی برشمرد.
کد خبر : 911366

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم اختتامیه «دومین پویش ملی چله مهدویت» که به همت حوزه معاونت سمای بندرعباس با حضور معلمان، استادان، دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد، نقش مدارس و دانشگاه‌ها را در پیشبرد اهداف تمدن‌سازی نوین اسلامی با نگاه ضرورت‌آفرین به موضوع مهدویت مهم برشمرد و گفت: ارائه راهکار‌های توسعه و ترویج در حوزه فرهنگ مهدویت می‌تواند سرآغاز رسیدن به مرجعیت علمی تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد که اساس و پایه این کار باید از مدارس و دانشگاه‌ها شروع شود و فرهنگ اقشار مختلف جامعه عجین و استمرار یابد و در نهایت به قله افتخار نایل شود.

وی، حرکت در مسیر امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف را مقدس و مهم ارزیابی و اضافه کرد: اگر جامعه در این مسیر گام بردارد دست یاری این امام همام نیز آن جامعه را تنها نخواهد گذارد و همگام با تعالی و بالندگی آن جامعه به سمت قله‌های نور و روشنایی همراه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با قرائت یک بند از ترجیع‌بندی معروف استاد سخن «سعدی» در رسای مهدویت موجب شد تا جمعیت تا اتمام این بند با تشویق‌های مستمر و مداوم وی را در قرائت این شعر زیبا و دلنشین همراهی کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این همایش آشنایی دانش‌آموزان را با فرهنگ مهدویت مهم خواند و تأکید کرد: برگزاری اینگونه همایش‌ها و مشارکت دادن دانش‌آموزان، دانشجویان و قشر جوان جامعه می‌تواند بارقه‌ امید به زندگی و آینده را در دل‌ها بیش از پیش روشن و امیدآفرینی را در جامعه همه‌گستر کند.

ترویج فرهنگ مهدویت سرآغاز رسیدن به مرجعیت علمی

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد یادآور شد: بعد از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی و مطرح شدن رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌طلبد نظام آموزش و پرورش که نقش اول تربیتی را در کشور برعهده دارد بتواند افرادی را در تراز جمهوری اسلامی در حوزه اندیشه‌های اسلامی پرورش و به جامعه معرفی کند.

وی متذکر شد: نقش معلمان و استادان دانشگاه در توسعه فرهنگ مهدویت به‌عنوان سرآغاز رسیدن به تمدن‌سازی نوین اسلامی بسیار مهم است و ضرورت دارد این قشر فرهیخته با حرکت در این مسیر متعالی، قشر کودک، نوجوان و جوان را با خود همراه سازد.

مبانی نظری تربیتی در سند تحول آموزش و پرورش

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان هم با اشاره به مبانی نظری و ساحت‌های ۶گانه تربیتی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش متذکر شد: از منظر حوزه آموزش و پرورش رسیدن به یک جامعه تربیتی مطلوب نیازمند عناصر مهم و حیاتی در کنار حوزه‌های مختلف تربیتی بوده که در این ساحت ۶گانه به طور مشروح به آن پرداخته شده است.

فضل‌الله صمیمی، ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، حرف‌های، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و همچنین زیبایی‌شناختی و هنری را از مهم‌ترین ساحت‌ها و مبانی نظری تربیتی در سند تحول آموزش و پرورش دانست و از جامعه معلمان خواست تا اهداف حرکتی خود را در این حوزه متمرکز کنند.

ترویج فرهنگ مهدویت سرآغاز رسیدن به مرجعیت علمی

وی با بیان اینکه ایجاد امید، نشاط و پویایی می‌تواند در توسعه قلمرو مهدویت در جامعه جوان کشور نقش‌آفرینی کند، افزود: فرهنگ مهدویت باید به‌گونه‌ای در جامعه ترویج یابد که در سند تحول و تعالی فرهنگی دانشگاه به آن پرداخته و موشکافانه با ارائه‌ راهکار‌های علمی و عملی به آن پرداخته است.

دبیر دومین پویش ملی مهدویت هم در مراسم اختتامیه «دومین پویش ملی چله مهدویت» با بیان اینکه این پویش در چهار رشته عکاسی، نقاشی، پادکست، انشا به صورت سراسری برگزار شده و در هر رشته سه نفرحائز رتبه برتر شده‌اند، توضیح داد: هیئت داوران این پویش بدون جانبداری و بی‌طرف درباره آثار رسیده بررسی‌های لازم را انجام دادند و نتیجه را فارغ از هرگونه تعصب و قومیت‌گرایی به دبیرخانه جشنواره اعلام کردند.

بابک دهقان افزود: زمینه لازم برای این اختتامیه انجام شد و امروز برندگان و حائزان رتبه برتر، لوح سپاس خود را همراه با هدیه دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته