دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| آنا گزارش می‌دهد؛

شگفتی ناشران از دایره شناخت مقام معظم رهبری در حوزه نشر و کتاب

شگفتی ناشران از دایره شناخت مقام معظم رهبری در حوزه نشر و کتاب
آن دسته از ناشران و اهالی قلم که در بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حاضر بودند، از دایره شناخت ایشان از کتاب در حوزه‌های مختلف و وضعیت نشر شگفت‌زده شدند.
کد خبر : 911233

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، در ششمین روز از سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رهبر معظم انقلاب با ناشران دیدار کردند.

این دیدار که در وهله نخست به نظر می‌رسید صرفاً در مبادله دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها خلاصه شود، ناشران را از دایره شناخت رهبری از کتاب‌های فاخر و آثار نویسندگان بزرگ ایران زمین شگفت‌زده کرد تا جایی که مدیر نشر خط مقدم گفت: گزارش کوتاهی از فعالیت‌های نشر خط مقدم خدمت حضرت آقا ارائه کردیم و ایشان با یکی از نویسندگان قدیمی ادبیات مقاومت صحبت کردند و در مورد کتاب‌ها پرسیدند.

 عرضه کتاب؛ دغدغه مهم مقام معظم رهبری

هادی شیرازی دغدغه اصلی رهبری را عرضه کتاب عنوان کرد و گفت: در صحبتی که با ناشران دیگر هم داشتیم ایشان به موضوع عرضه کتاب تاکید کرده بودند و اینکه چقدر آثار دیده می‌شود و چقدر مخاطب استقبال می‌کند.

مدیر نشر آیین فطرت نیز به خبرنگار آنا گفت: در دیدار رهبر معظم انقلاب نویسنده ما کتاب‌های سبک زندگی را به ایشان معرفی کردند. برخی کتاب‌ها ۶۰ بار چاپ شده و این میزان علاقه‌مندی مردم برای خود ما موجب افتخار است.

شیده ایزدی با تاکید به اینکه کتاب‌های سبک زندگی با محور قرآن و احادیث برای رهبر معظم انقلاب جالب بود، اضافه کرد: این کتب مغایر روان شناسی مادیگراست. به عنوان مثال کتاب «من با خدای کوچکم قهرم» برای ایشان جالب بود.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب به عرضه کتاب بود و اینکه عرضه کتاب‌ها کافی نیست.

شگفتی ناشران از دایره شناخت مقام معظم رهبری در حوزه نشر

نظر رهبر انقلاب درباره «فرهنگ سخن» و«نامه‌های خاموشان»

مدیر انتشارات آیین فطرت گفت: در این انتشارات نشان دادیم که اگر کتابی خوب باشد توسط مردم خریداری می‌شود. به عنوان مثال ۱۰ هزار نسخه کتاب امسال کتاب به مردم فروختیم و نه مسئولان.

همچنین یکی از همکاران فروش نشر سخن درباره بازدید رهبری از این انتشارات، اضافه کرد: حضرت آقا کتاب‌های «چهار خطی» و «رباعیات خیام» نوشته سید علی میرافضلی را دیدند.

احمد جوادی تصریح کرد: ایشان همچنین فرهنگ سخن دکتر انوری را دیدند و فرمودند این بهترین اثر فرهنگی است؛ که چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به چاپ رسیده است.

وی با تاکید به اینکه ایشان درباره کتاب «نامه‌های خاموشان» دکتر ایرج افشار صحبت کردند، اضافه کرد: رهبر معظم با اشراف به کتب موجود در بازار پرسیدند که جلد دوم این کتاب کی به بازار خواهد آمد.

جوادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب راهنمای کتاب ایرج افشار در یک مجلد، کتاب آقای پورنامداریان، غزلیات سعدی یوسفی، در صحبت قرآن آقای قمشه‌ای، مجموعه عرفانی آقای شفیعی کدکنی، مجموعه قرآنیات، کتاب خاطرات هوشنگ ابتهاج با عنوان پیر پرنیان‌اندیش را دیدند.

شگفتی ناشران از دایره شناخت مقام معظم رهبری در حوزه نشر

این فعال نشر گفت: رهبری تعداد تیراژ را پرسیدند که ما گفتیم فروش کمتر شده، اما به نسبت خوب است و ما فعلاً کتابی زیر هزار جلد تیراژ نداریم.

شگفتی ناشران از اطلاعات کتابی رهبر معظم انقلاب

در عین حال مدیر انتشارات بوستان کتاب گفت: در بازدید رهبر معظم انقلاب به ایشان توضیح دادم که حدود ۱۳۰ عنوان کتاب جدید و چاپ اولی داریم که ایشان را متعجب و خوشحال کرد.

نادر یزدانی با ابراز شگفتی از شناخت رهبر معظم انقلاب از موسوعه سید بن طاووس در ۱۴ جلد و موسوعه شیخ صدوق گفت: این کتاب‌ها برای طلابی است که مطالعات فرامرزی دارند. ما در مرکز پاسخگویی حتی برای دانش‌آموزان نیز کتاب‌هایی داریم که به اطلاع ایشان رساندیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کتب رجالی مرحوم کلباسی را پرسیدند افزود: تشریح کردیم که در قالب پاسخ به سوالات اعتقادی، تاریخی و اخلاقی در شش جلد برای دانش آموزان کتبی داریم که رهبری دیدند و پسندیدند.

مدیر انتشارات بوستان کتاب گفت: رهبر معظم انقلاب از من وضعیت فروش را پرسیدند که بنده به ایشان گفتم راضی نیستیم. علت آن عوامل مختلفی است ازجمله فروش آنلاین و یا وضعیت اقتصادی و اینکه عادت به کتاب خواندن نداریم.

به گزارش آنا، برخی غرفه‌هایی که رهبر معظم انقلاب از آنها بازدید داشتند شامل روایت فتح، انتشارات قدیانی، خط مقدم، شهید کاظمی، ایران، آیین فطرت، هرمس، راه یار، سخن، امیرکبیر، نگاه، سوره مهر و بوستان کتاب بود.

شگفتی ناشران از دایره شناخت مقام معظم رهبری در حوزه نشر

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته