چالش مهارتهای برنامهنویسی، حل مسئله و تفکر انتقادی با «پازل دی»
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم «پازل دی» فعالیت خود را در یک روز جمعه پرانرژی آغاز کرده و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به چالشی جذاب و متفاوت پرداختند.
این رویداد جذاب با عنوان «پازل دی» به میزبانی انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد و دانشجویان با حضور فعال و اشتیاق بسیار در این فعالیت شرکت کردند.
مسابقات «پازل دی» CS۵۰ الهام گرفته از دوره آموزشی معروف دانشگاه هاروارد به نام CS۵۰ است که توسط استاد دیوید مالان مدیریت میشود، این نوع فعالیتها براساس مباحث و مفاهیم اصلی علوم کامپیوتر و برنامهنویسی پیشبینی شده بود و اهداف آموزشی و مسابقهای دارد.
در تیم «پازل دی» انجمن کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی حسین حسینی پارسا بهعنوان سرتیم، نگار درفشه بهعنوان مسئول فنی تیم، علیرضا سهیلی و داریوش اکبری بهعنوان اعضای برنامهنویس در این رویداد شرکت کردند و دانشجویان با حل پازلهای مختلف و متنوعی که از منابع مختلف گردآوری شده بودند، مهارتهای برنامهنویسی، حل مسئله، تفکر انتقادی و همچنین همکاری در تیم را به چالش کشیدند.
تیم «پازل دی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در این فعالیتها بهعنوان یک فرصت عالی برای تقویت مهارتهای کاربردی در زمینه علوم کامپیوتر و برنامهنویسی شناخته شد و اعضای تیم نهایت بهرهبرداری هوشی و جهتدهی به برنامهنویسی و حل پازلها را انجام دادند.
سرتیم «پازل دی» دانشجویان انجمن کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مسابقات در گفتوگو با خبرنگار علم و فناوری آنا اظهار کرد: حضور پرشور و فعالیت بینظیر دانشجویان در این رویداد، نشان از علاقه و انگیزه بالای آنان به یادگیری و پیشرفت در حوزه فناوری و علوم کامپیوتر است و افتخار دارم با تیمسازی که انجام دادم با این اقدام تلاش و تجربه دانشجویان را برای ارتقای سطح دانش و توانمندیهای خودم و سایرین در این حوزه بهکار بگیرم.
حسین حسینی پارسا افزود: از سوی دیگر، این نوع فعالیتها و تیمسازی برای رسیدن به اهداف مختلف در دوران دانشجویی نشان از توجه، پویایی دانشجویان دارد و لازم است از پشتیبانی دانشگاه در راستای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی قدردانی کنم که در این زمینه توانمندیهای علمی و هوشی خود را به نمایش گذاشتند.
در پایان رویداد، تیم «پازل دی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برنامههای آموزشی و فعالیتهای مشابه برای آینده کاری در اجرای ایدههای خود را تدارک دید تا این انگیزه و اشتیاق برای یادگیری و توسعه فراگیرتر شود و دانشجویان بتوانند بهرهوری بیشتری از این فرصتها ببرند.
انتهای پیام/