اجرای صحیح جهاد تبیین در گرو تقویت حوزه وابط عمومی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی زمانی، استاد دانشگاه و رئیس کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی کشور در نشست خبری هیئت رئیسه این کنگره با روزنامهنگاران و خبرنگاران رسانههای گروهی در مجتمع مطبوعات اصفهان، اظهار کرد: روابط عمومی، جایگاه جهاد تبیین است و اگر بخواهیم این اصل در کشور رعایت شود باید جایگاه روابط عمومیها تقویت شود. طبق قانون باید سه درصد بودجه سازمانها در حوزه روابط عمومی هزینه شده و روابط عمومی ادارات نیز در جایگاه رئیس اداره باشند که در این موارد قانون رعایت نمیشود.
وی با اشاره به وظایف روابط عمومیها اضافه کرد: روابط عمومیها یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی هستند و به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود میتوانند سازمانهای مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهند؛ بنابراین از آنجاییکه جامعه سرشار از مسائل اجتماعی و بحرانهاست، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که قبل از آنکه مسئلهای اتفاق بیافتد آن را پیشبینی کنند.
رئیس دپارتمان اطلاعات و ارتباطات اصفهان خطاب به رسانهها و روابط عمومیها بیان کرد: هر کدام از ما در هر جایگاهی هستیم باید دست از انتقاد برداشته و بدون هیچ گونه کوتاهی به حل موضوعات جامعه کمک کنیم. روابط عمومی به عنوان دانش، دارای فلسفه، اصول منطقی، نظریه و الگو است و با ایفای نقش خود به شکل کارآمد میتواند در جامعه اثربخشی را افزایش دهد.
توجه به حوزه روابط عمومی موجب موفقیت دولت میشود
عضو هیئت رئیسه کنگره و رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان نیز با اشاره به اینکه امروزه دولت و ملتهایی موفق هستند که به روابط عمومی و اطلاع رسانی اهمیت میدهند، گفت: روابط عمومی یکی از بازوان پرقدرت مدیریت بوده و آنچه سازمانها و دولتها را حفظ میکند، روابط عمومی پرقدرت است.
کوروش محمدی مسئولیت پذیری را بهترین نتیجه کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی دانست و با اشاره به این نکته که برای رسیدن به سبک سالم زندگی به روابط عمومی نوین نیاز داریم ادامه داد: مهمترین گمشده جوامع امروز مسئولیت اجتماعی بوده از این رو نیاز است از فردگرایی به جمع گرایی تغییر نقش داده وبا ایفای وظیفه و مسئولیت اجتماعی در راستای روابط عمومی نوین گام برداریم.
کاربری منابع انسانی در حوزه رسانه کاملاً عوض میشود
مدیرگروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دبیر علمی کنگره نیز، مدلهای آینده رسانه را محتمل، ممکن و دلخواه برشمرد و بیان کرد: در آینده کاربری منابع انسانی حوزه رسانه کاملاً عوض خواهد شد.
فائزه تقیپور با بیان اینکه افرادی که در معرض رسانه هستند باید در راستای تولید محتوای رسانهای حرکت کنند، تشریح کرد: تولید محتوای رسانه از دانش و سواد رسانهای برمیخیزد؛ بنابراین کسی که قصد دارد در حوزه رسانه قدمی مؤثر بردارد باید با تولید محتوای منظم، هدفمند، غنی و ارزشمند همواره تاثیر مثبت و مستقیمی روی فکر و نحوه نتیجهگیری مخاطب بگذارد.
وی تبیین کرد: رسانه فاصله گرفتن از رسانه نیست؛ بلکه استفاده درست و منطقی است. انیمیشنها و بازیهای رایانهای رایج، موضوع مورد بحث در رسانه و کودکان بوده و از تأثیرات رسانه بر کودکان میتوان به خشونت، خودخواهی، آسیبهای روحی و تخیلی و بی تفاوتی در کودکان اشاره کرد که به دلیل تأثیرات دو سویه رسانهها به افزایش هوش تکنولوژیکی، یادگیری بیشتر زبانهای زنده دنیا و مهارتهای فضایی در کودکان میتوان نام برد.
ایران در آستانه ورود به جامعه اطلاعاتی است
دبیرکل کنگره و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نیز با تشریح روند برگزاری کنگره، این رویداد را تنها رویداد علمی و پژوهشی در حوزه روابط عمومی کشور دانست و عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی روند علمی و آموزشی و توسعه در این حوزه سریعتر و جامعتر انجام شده و منشأ اثر در سازمانها و جامعه باشد.
عباس زمانی با بیان اینکه جامعه ایران در آستانه ورود به جامعه اطلاعاتی است، اضافه کرد: نوآوریها باعث ایجاد چالشها و فرصتهایی برای روابط عمومیها درباره چگونگی ارتباط با محیط و ایفای نقشهای مؤثر در درون و برون سازمان میشود و موجب هماهنگ ساختن سازمان با تغییرات محیطی شدهاند. از این رو روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی باید حضوری قدرتمند و مؤثر داشته باشد تا بتواند مدیریت سازمان را در تصمیم گیریها و راه کارهای سازمان در قبال محیط و مخاطبان یاری رساند.
به گزارش آنا، دوم اسفند ماه سال جاری چهارمین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی کشور و اختتامیه سومین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد. در حاشیه این نشست از کتاب شفافیت نظام رسانهای اثر عباس زمانی و فائزه تقیپور رونمایی شد.
انتهای پیام/