دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضا مهدوی در پاسخ به آنا عنوان کرد؛

حمایت از چاپ پایان‌نامه‌های برگزیده جشنواره فجر/ آموزشگاه‌های موسیقی کم از دانشکده‌ها ندارند

حمایت از چاپ پایان‌نامه‌های برگزیده جشنواره فجر  آموزشگاه‌های موسیقی کم از دانشکده‌ها ندارند
دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: تلاش داریم از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر این عرصه برای چاپ و نشرشان حمایت کنیم.
کد خبر : 895361

رضا مهدوی دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره بخش رساله‌ها و پایان نامه‌های جشنواره گفت: رشته‌های هنری موسیقی تا مقطع کارشناسی ارشد بیشتر ندارند؛ بنابراین رساله‌ها در عرصه دکتری بیشتر به پژوهش هنر و مدیریت فرهنگی  دیگر رشتهها مربوط است، مثلا رشته های دیگر صنعتی ، پزشکی، فناوری اینها پل ارتباطی با موسیقی هستند که بینارشته ای می‌توانند کار کنند. اینها مثلا در عرصه رشد گیاهان و ارتباط آن با موسیقی یا پزشکی هسته‌ای و مهندسی پزشکی می توانند در عرصه‌های موسیقی ورود کنند.

وی درباره پژوهش در عرصه موسیقی و قدمت آن که به دوران ابن سینا باز می گردد، گفت: امیدواریم برای سال‌های بعد بتوانیم جایزه باربد را برای موسیقی رسانه، ترانه و پژوهش داشته باشیم؛ چرا که این رشته ها هم چیزی کمتر از دیگر بخش ها ندارند.

مهدوی یادآور شد: هرچه تعداد جوایزمان بیشتر باشد، به شرط تأمین بودجه اتفاقات بهتری در جشنواره می افتد، جوانان امیدوارترمی‌شوند و به خیلی جوایز فرنگی ها دیگر اعتنایی نمی کنند. حال بخش دانشگاهی و هنرستانی را هم وارد جشنواره کردیم، اما در هر سه رشته پژوهش، رساله و پایان نامه سه نفر اول  تا سوم در هر رشته و مقطع انتخاب و جایزه خواهند گرفت و اگر زمینه چاپ کتاب در دانشگاهشان فراهم نباشد، سعی داریم این شرایط را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران فراهم می کنیم.

دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با تأکید براینکه با این کار بخشی از خلأهای محیط های آکادمیک رفع می شود، گفت: به هرحال دانشگاه‌ها هم زحمات خود را می‌کشند تا هنرجو و دانشجوی خوب پرورش دهند، حتی مهمتر آموزشگاه‌های موسیقی هستند که چیزی کمتر از هنرستان ها و دانشگاه‌ها ندارند، برای همین است که حضور  هنرمندان را از کل کشور در جشنواره داریم، هرچند جشنواره‌های دیگری مثل امیرجاهد و نوای خرم هم برگزار می‌شود؛ اما این جشنواره ها هم باید شود.

وی با بیان اینکه اساتید آموزشگاه‌های هنری هم برای فرهنگ موسیقی تلاش می‌کنند، گفت: خیلی‌ها می‌گفتند جایگاه این هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر نیست، اما ما می‌خواهیم بگوییم که اتفاقا جایگاهشان همینجا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته