دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت وگو با آنا مطرح شد؛

آسیب های تئاتر خصوصی و دولتی/بخش دولتی حمایت خود را از تئاتر برداشته است

آسیب های تئاتر خصوصی و دولتی بخش دولتی حمایت خود را از تئاتر برداشته است
کارگردان نمایش «وقتی آن قدر که باید یکدیگر را زجر داده ایم» گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که بخش دولتی حمایت خود را از تئاتر برداشته و تنها به یک تعداد جشنواره اکتفا می کند.
کد خبر : 890465

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «وقتی آن قدر که باید یکدیگر را زجر داده ایم» اثر مارتین کریمپ و کارگردانی مجتبی جدی این شب ها در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

مجتبی جدی، در گفت وگو با آنا با بیان این نکته که در دوران دانشگاه، به واسطۀ خواندن نمایشنامۀ «سوء‌قصد‌هایی به زندگی آن زن» با نویسنده‌ای به نام «مارتین کریمپ» آشنا شده است، گفت: آن چه در آثار «مارتین کریمپ» علاوه بر فرم و زبان نمایشی برای من جذاب است، رویکرد‌هایی است که در اجرا توسط کارگردان پیشنهاد می‌شود و نمایشنامه‌های او، ساختاری باز دارند که این ویژگی برای هر کارگردانی جذاب است.

وی در ادامه افزود: در چنین دست از نمایش‌ها، بیشترین تلاش بازیگر، در جهت کاری نکردن و دیده نشدن است و بنابراین، من نیز برای این اثر، به دنبال بازیگری بودم که با مختصات نقش هم‌خوانی داشته باشد و همچنین، برای دیده شدن بر روی صحنه دست و پا نزند.

آسیب های تئاتر خصوصی و دولتی/بخش دولتی حمایت خود را از تئاتر برداشته است

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: خوشبختانه تا به امروز، مخاطبان با این اثر ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده‌اند و وارد جهان نمایش شده‌اند، اما عدۀ دیگری از مخاطبان نیز وجود دارند که به آن دلیل که روی عادتشان پا گذاشته می‌شود، از این اجرا ناراحت می‌شوند.

جدی، با اشاره به این امر که امروز، بخش دولتی عملاً حمایت خود را از تئاتر برداشته است، اضافه کرد: متأسفانه امروز، بخش دولتی در تئاتر، تنها یک سری جشنواره برگزار می‌کند تا بتواند ویترین کار خودش را حفظ کند و از سویی دیگر، بخش خصوصی نیز، تنها به دنبال تبلیغات کار خویش است و بنابر این، هیچ امیدی به هیچ یک از این دو جریان در تئاتر وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته