لزوم تسریع شکلدهی دانشکدگان در استانها و واحدهای دانشگاهی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.
محمدهادی همایون در این نشست با اشاره به تغییرات ساختاری مورد نیاز در حوزه علوم انسانی و هنر اظهار کرد: با توجه به تأکید سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و ناظر به ۷۳ اقدام موجود در این سند که مرتبط به حوزه آموزش دانشگاه است ساختار دانشکدهها در واحدهای دانشگاهی را آغاز به اصلاح کردیم.
وی توضیح داد: ساختار جدید با تشکیل دانشکدگان در مجموعه سازمان مرکزی دانشگاه آغاز و بر این اساس سه مجموعه دانشکدگان جامعه و حکمرانی؛ فرهنگ و تمدن، هنر و رسانه هر یک با وجود ۶ گروه آموزشی درزیر مجموعه خود شکل گرفته که این ساختار در واحدهای دانشگاهی با بررسی میدانی که توسط کارشناسان فنی و خبره این حوزه انجام میپذیرد به تشکیل و تصویب دانشکدههای مذکور منجر خواهد شد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ضرورت تسریع شکل دهی دانشکدگان در استانها و واحدهای دانشگاهی افزود: علاوه بر وجود دانشکدهها و ساختار دانشکدگان در دانشگاه، اندیشکدههای علوم انسانی و هنر نیز یکی از زیربخشهای مهم در معاونت علوم انسانی و هنر است که این معاونت اصرار و تاکید ویژهای بر ایجاد این اندیشکدهها در واحدهایی که دارای ظرفیت و قابلیت ایجاد آن هستند، دارد.
ایجاد سه دانشکده موضوعی حوزه علوم انسانی و هنر در فارس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیتهای موجود در واحدهای این دانشگاه گفت: در واحدهای دانشگاهی بزرگی همانند شیراز و مرودشت امکان ایجاد و تصویب سه دانشکده موضوعی حوزه علوم انسانی و هنر وجود دارد.
محمد رضا قائدی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد که با ایجاد ظرفیت و قابلیتهای کافی امکان تصویب و تأسیس حداقل یک دانشکده از مجموعه دانشکدههای موضوعی حوزه علوم انسانی و هنر را در هر یک از واحدهای دانشگاهی دیگر این استان فراهم کنیم.
لزوم توجه ویژه به بیانیه تعلیم و تربیت دانشگاه
معاون هماهنگی و برنامهریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به ضرورت توجه خاص به بیانیه تعلیم و تربیت دانشگاه بیان کرد: بیانیه تعلیم و تربیت چکیده و خلاصهای از همه آن چیزی است که یک دانشگاه اسلامی از اقطاب اثرگذار خویش انتظار دارد.
حسن سلطانی ادامه داد: در دانشگاه سه قطب اثرگذار استاد، دانشجو و کارمند و در کنارآنها خانواده آنان عناصر مهمی را تشکیل میدهند که با نگاه تعلیم و تربیت اسلامی به آنان میتوان به دانشگاه جامع و کامل به لحاظ تربیتی دست یافت.
انتهای پیام/