دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1402 - 09:36

کسب عنوان و مدال از فدراسیون مخترعان سوئیس توسط ۲۱ دانشجوی دانشگاه آزاد

کسب عنوان و مدال از فدراسیون مخترعان سوئیس توسط ۲۱ دانشجوی دانشگاه آزاد
مدیرعامل یک شرکت فناور در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه عنوان کرد که در دو سال اخیر ۲۱ دانشجوی روانشناسی این دانشگاه موفق به کسب مدال و عنوان INV از فدراسیون بین‌المللی مخترعان کشور سوئیس شده‌اند.
کد خبر : 889498

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهاره اسدی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به تازگی موفق به کسب INV از فدراسیون بین‌المللی مخترعان کشور سوئیس شد.

حسنا توحیدفر مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، دارنده سه مدال مسابقات جهانی، نویسنده و پژوهشگر به‌عنوان مدرس راهنمای بهاره اسدی و دانشجویان علاقه‌مند و فعال در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره فدراسیون بین‌المللی مخترعان International Federation of Inventors' Associations) و اهمیت عنوان INV اظهار کرد: این عنوان که به مخترعان داده می‌شود، درست شبیه به‌عنوان DR برای دکتری و یا Eng برای مهندسی است.

کسب عنوان INV دانشجوی دانشگاه آزاد از فدراسیون بین‌المللی مخترعان سوئیس

وی افزود: یکی از مواردی که INV به اشخاص داده می‌شود در زمینه ثبت اختراع توسط شخص بوده است؛ تاکنون و در دو سال اخیر 6  دانشجوی رشته روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به واسطه ثبت اختراع از فدراسیون بین‌المللی مخترعان«ایفیا» در کشور سوئیس، موفق به دریافت مدال و ۱۵ نفر موفق به دریافت INV شده‌اند. گواهی عضویت و کد مختص این مخترع در وب‌سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی مخترعان www.ifia.com ثبت شده است.

 بهاره اسدی دانشجوی مخترع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره اختراع خود با عنوان «ترسیم در آیینه برای تقویت و ارزیابی مهارت‌های حرکتی ظریف و هماهنگی حرکتی و مجهز به سنسور فشار و سنجش سرعت دست با تحریک الکتریکی عصب و عضله» گفت: نوشتن، یک فعالیت حرکتی ظریف و پیچیده است و افراد درگیر اختلال دیسگرافیا، دغدغه‌های جدی را برای درست‌نویسی مفاهیم، بدخط‌نویسی و ناتوانی در انتخاب صحیح کلمات و.. را دارند.

وی ادامه داد: اغلب کودکانی که درگیر این اختلال هستند به دلیل ضعف در این موضوع، منزوی می‌شوند این کودکان به راحتی احساس ناامیدی می‌کنند و تمایلی به خواندن و نوشتن به‌ویژه در حضور دیگران ندارند، درمان دیسگرافیا با افزایش مهارت حرکتی ظریف شروع می‌شود و استراتژی‌های درمان این اختلال مبتنی بر تکنیک و تمرین مهارت حرکتی ظریف بوده؛ هدف این اختراع توان‌بخشی و افزایش مهارت حرکتی ظریف و ایجاد هماهنگی بین دو دست و افزایش کیفیت زندگی بیماران است.

دانشجوی مخترع دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در تشریح روند اختراع خود بیان کرد: این اختراع در سامانه مالکیت‌های معنوی ایران از مرحله کارشناسی با موفقیت عبور کرده و در نوبت داوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب