دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقشه راه کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت منابع آب رونمایی می‌شود

نقشه راه کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت منابع آب رونمایی می‌شود
مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران با اعلام برگزاری یک نشست با محوریت توسعه، فراگیری و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مدیریت منابع آب گفت: در این نشست قرار است از نقشه راه کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت منابع آب رونمایی شود.
کد خبر : 885561

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت نیرو، مجتبی نوری در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت در حوزه پژوهش اظهار داشت: در تاریخ ۴ و ۵ دی‌ماه سال جاری نشست ارائه دستاورد‌های پژوهشی شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت‌های زیر مجموعه برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به فراگیر شدن موضوع هوش مصنوعی، امسال محوریت نشست که به میزبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار می‌شود، مسأله توسعه، فراگیری و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مدیریت منابع آب است و در این زمینه نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

نوری افزود: در این نشست قرار است از نقشه راه کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت منابع آب که با همکاری شرکت مکوا انجام شده، رونمایی شود و همچنین پروژه‌هایی با مشارکت نخبگان و سرباز‌های نخبه اجرایی می‌شود تا بتوانیم بر اساس اقدام اولیه که در هفته پژوهش انجام شد، موضوع هوش مصنوعی را در کشور و صنعت مدیریت منابع آب ایران فراگیر کنیم.

مدیرکل دفتر تحقیق، توسعه و فناوری اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: امسال با کمک یک شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری اصفهان، موضوع مدیریت توأمان آب و برق را با یک دیتالینک اطلاعات به انجام رساندیم و توانستیم در زمینه آمار برق و کاربرد هوش مصنوعی در زمینه مدیریت همزمان آب و برق اقدام کنیم که با ابراز خرسندی وزیر نیرو و معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همراه بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت مدیریت منابع آب در سال‌های اخیر بر موضوعات فناوری نوظهور متمرکز بوده است، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و همچنین جدید بودن آن در سال جاری تشکیل کارگروهی با عنوان آلاینده‌های نوظهور در دستور کار قرار گرفته است.

نوری گفت: در حوزه دولت الکترونیک نیازمندیم تا فناوری‌های جدید همچون فناوری بلاکچین برای تهیه و جمع‌آوری دیتا به ما کمک کند؛ چراکه با کمک این فناوری هزینه‌های مطالعاتی کاهش یافته و سرعت و دقت پژوهش بالا می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته