دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم:

سامانه «جان» رونمایی می‌شود/ هزار شرکت ۱۳۰۰ محصول ارائه دادند

سامانه «جان» رونمایی می‌شود  هزار شرکت ۱۳۰۰ محصول ارائه دادند
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: این سامانه محل ارائه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است و تاکنون هزار شرکت به آن پیوسته‌اند و ۱۳۰۰ محصول ارائه شده است.
کد خبر : 884354

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی‌‌نژاد، معاون فناوری وزارت علوم امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاور‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار در مصلای امام خمینی (ره) به تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: بر اثر این اقدام امروز ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و ۲۰ درصد واحد‌های فناور مستقر در پارک‌ها افزایش یافته است. میزان اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر است که به معنای افزایش بیش از ۴۰ درصدی اشتغال در پارک‌های علم و فناوری است.

وی ادامه داد: قصد داریم زیست‌بوم فناوری و نوآوری را تقویت کنیم، اقتصاد این حوزه از دغدغه‌های جدی ماست و جریان اقتصادی نوینی ایجاد شده که قصد دارد با راه اندازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصاد این حوزه را تقویت کند.

محمدعلی‌نژاد ادامه داد: سامانه جان سامانه‌ای است که شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور محصولات خود را در این سامانه ارائه می‌کنند و به راحتی با متقاضیان ارتباط می‌گیرند. این سامانه ظرف دو هفته آینده توسط وزیر علوم افتتاح می‌شود و تا امروز بیش از ۱۳۰۰ محصول و ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: اقداماتی را با این سامانه پیگیری می‌کنیم. ابتدا سامانه توان ایران و جان به هم وصل می‌شوند سامانه توان ایران همه محصولات تولید ایران را نمایش می‌دهد و این محصولات در سامانه جان هم نمایش داده می‌شود. به این شکل و از این پس امکان تخصیص ارز به بنگاه‌ها برای محصولات داخلی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داده نخواهد شد و امیدواریم جریان اقتصاد دانش‌بنیان نسبت به تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

محمدعلی‌نژاد ادامه داد: در کنار ارجاع ماموریت‌های ملی به پارک‌های علم و فناوری استانی به هر پارک یکی از موضوعات زنجیره علم و فناوری را اعلام می‌کنیم و راه حل از آن‌ها می‌خواهیم، پس از این حمایت‌ها و تسهیلات بر اساس این است که حلقه‌های مفقوده علم و فناوری تکمیل شود. برای نمونه ماموریت پارک استان یزد تکمیل محصولات فناورانه حوزه نساجی است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: دغدغه جدی احیای صنایع بومی و ظرفیت‌های کشور را داریم. با استفاده از سامانه جان می‌توان ضمن تشخیص فناوری‌های توسعه یافته توسط شبکه واحد‌های فناور، در کنار داده‌های وزارت صمت نقاط کمبود این زنجیره را بیابیم و آن را حل کنیم.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه‌های دستاورد‌های پژوهش و فناوری برای عرضه یکهزار و ۵۸ فناوری جدید و چهارمین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی «تستا» در مصلای امام خمینی از ۲۰ تا ۲۲ آذر برپاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته