دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دو پیشنهاد هنری وزیر ارشاد به دانشجویان دانشگاه شریف/ وعده حذف پروانه ساخت فیلم

دو پیشنهاد هنری وزیر ارشاد به دانشجویان دانشگاه شریف  وعده حذف پروانه ساخت فیلم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دانشجویان دانشگاه شریف آن‌ها را به حضور در کنسرت نمایش «کلنل» و کنسرت استاد انتظامی دعوت کرد.
کد خبر : 883172

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف در جمع دانشجویان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور و بیان این‌که افتتاح و انشراح فرهنگی این دوره در هیچ دوره‌ای اتفاق نیفتاده گفت: خدای متعال را شاکریم که امروز در محضر دانشجویان عزیز و گرامی دانشجویان صنعتی شریف هستمیم و افتخار داریم لحظاتی را با شما خوبان به گفت‌وگو بنشینیم.

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب با اشاره به مجموعه وظایف وزارت فرهنگ، ادامه داد: وزارتخانه را به عنوان خانه همه اصحاب فکر،  هنر و اندیشه می‌دانم و همه ایرانی‌ها با هر سلیقه، فکر و گرایش دوست و همکار ما است و ما خدمتگذار آن‌ها هستیم.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران افزود: ایران بزرگ و فرهنگ کشور ما مرز‌های بسیار گسترده‌تر از مرزهای فعلی دارد. وزارت فرهنگ نیز متولی و مسئول چنین فرهنگ با اصالتی است و ما افتخار می‌کنیم در نظام اداری جمهوری اسلامی در بخشی خدمت می‌کنیم که با چنین اصالت تاریخی‌ای رو به رو هستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در عظمت و قدرت فرهنگی و تمدنی ایران قرن‌ها است خللی ایجاد نشده است.

وزیر فرهنگ با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی کشور ادامه داد: شما دانشجویان را به عنوان یکی از مظاهر علمی کشور می‌دانیم و در این دانشگاه پای هنرهای نمایشی و تئاتر دانشجویان خواهیم نشست.

این استاد دانشگاه با اشاره به تالار وحدت به عنوان یکی از مراکز اجرای هنرهای نمایشی، ادامه داد: مکان‌های تئاتر قلب فرهنگی شهر به‌شمار می‌آید.

اسماعیلی تصریح کرد: هیچ محدودیتی در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و هنری در دانشگاه‌ها نداریم. هر نیازی که از دست ما برآید با افتخار تقدیم می‌کنیم چرا که معتقدیم جمع دانشجویی به‌ویژه دانشجویان نخبه صنعتی شریف نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: درباره مسائل دیگری که دوستان و دانشجویان مطرح کردند من تلاش کردم همه نکات را یادداشت کنم و از همه نکات در انتقاد و پیشنهاد استفاده کردم. من به عنوان کسی که کار اصلی‌ام در دانشگاه است شنیدن این دغدغه‌ها و نقدها را مغتنم می‌شمارم چرا که در دولت مردمی یک نظریه روشنی را دنبال می‌کنیم که به دنبال تصدی‌گری، حذف گروه‌ها و رهاسازی نیستیم.

وی افزود: دولت یک نظریه روشن دارد نظریه حکمرانی روشن در کشور؛ به این معنا که نهاد حکمرانی باید برخی از حوزه‌های تنظیم‌گری را به گروه‌های مردمی واگذار کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: امروز در سینما برای مجموعه‌های دولتی که استعدادهایش شناخته شده در حال حذف پروانه ساخت هستیم تا اثر خود را تولید کنند. انجمن های علمی و فرهنگی جامعه نخبگی وظیفه تنظیم‌گری را بر عهده گیرند.

وی تاکید کرد: در دو سال اخیر ۲۵۵ هزار مجوز کتاب دادیم و به عنوان یک فرد دانشگاهی با صراحت اعلام می‌کنم دوره اخیر پر رونق‌ترین دوره هنر در کشور است و برایش استدلال دارم. ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ یک میلیون نفر در کنسرت‌ها شرکت کردند و حتی سینماهای ایران پر رونق‌ترین دوره خود را می‌‌گذراند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بیش از ۸ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های فرهنگی کشور هزینه کردیم. وزارت فرهنگ پس از وزارت خارجه بیشترین تعاملات و هفته‌های فرهنگی را دارد. به زودی جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را برگزار خواهیم کرد و ما در بریکس دنبال چنین مواردی هستیم.

وی افزود: معتقد به انسداد نیستیم چرا که کار ما فرهنگی است و تلاش می‌کنیم با فرهنگ و صحبت و عمل کار را حل کنیم و حوزه ما حوزه گفت‌وگو، تعامل، هم‌فکری با تمام تفاوت‌ها و سلیقه‌ها است.

وزیر فرهنگ گفت: هر ایرانی‌ دارای حقوق است و وظیفه ما صیانت از این حقوق است و خط‌مشی رئیس‌جمهور و هیات دولت تعامل و گفت‌وگو است.

وی با اشاره به دغدغه یکی از دانشجویان درباره مشکل برای دستیابی به لباس مناسب در جامعه تاکید کرد: به عنوان رئیس کارگروه مد و لباس کشور این موضوع را پیگیری می‌کنم.

اسماعیلی ادامه داد: ما هال شعار نیستیم بلکه از کارنامه کاری صحبت می‌کنم. حتما نقص‌هایی دربار ما وجود دارد اما آن‌ها را برطرف می‌کنیم. وظیفه ما گسترش مرزهای فرهنگ و هنر کشور است و وظیفه من این است که بهترین شرایط در این زمینه را فراهم کنم.

اسماعیلی تاکید کرد: کشور متعلق به همه است و ما وقتی می‌شنویم دانشجویی در چنین دانشگاهی از ناامیدی سخن می‌گوید، نگران می‌شویم و حتما اشکال از ما است و قول می‌دهیم در آینده ‌ای نزدیک این شرایط را تغییر دهیم.

وی در پایان در پاسخ به سوال یک دانشجو گفت: درباره افغانستان ما نگرانی‌هایی داریم زیرا رابطه رسمی نداریم. جمهوری اسلامی طالبان را به رسمیت نشناخته است و از این رو ما از همه اهالی فرهنگ و هنر افعانستان که به خاطر شرایط کشور خود نمی‌توانند فعالیت کنند، حمایت می‌کنیم تا بتوانند در این کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته