دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «فخر ایران» و خودروی شهید فخری‌زاده در روز ترور

رونمایی از کتاب «فخر ایران» و خودروی شهید فخری‌زاده در روز ترور
کتاب «فخر ایران» نوشته محمدمهدی عبداللهی در چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» با حضور فرزند شهید فخری زاده رونمایی شد.
کد خبر : 881936

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» و آئین رونمایی از خودروی دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ضیاءالدین آقاجان‌پور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان و مدیران این سازمان، سردار سرتیپ دوم «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سفرای کشورهای مختلف، نمایندگان جنبش‌های مقاومت در منطقه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از معاونین، مسئولان و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خانواده شهیدان رضایی‌نژاد، فخری‌زاده و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند.

سردار ناظر: ترور شهید فخری‌زاده اوج حقارت آمریکا و اسرائیل بود

در ابتدای این نشست، سردار محمد قاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز در این مکان در نکوداشت مردی دور هم جمع شده‌ایم که به معنای واقعی کلمه مجاهد فی‌سبیل الله بود و هیچ فرجامی برای او شایسته‌تر از شهادت نبود.

وی اظهار کرد: چهار سال قبل شهادت شهید فخری‌زاده بار دیگر چهره منحوس رژیم صهیونیستی و دولت تروریستی آمریکا را نشان داد. این حرکت تروریستی نشان دهنده اوج حقارت آمریکا و اسرائیل و اذنابش و ترس از سیلی دانشمندان هسته‌ای و فرزندان برومند این سرزمین بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان‌ کرد: این ترور گرچه تلخ بود، اما دشمنان کوردل باید بدانند راهی که شهید فخری‌زاده آغاز کرده با تلاش جوانان انقلاب و دانشمندان کشور هرگز متوقف نخواهد شد. امروز موزه ملی دفاع مقدس مفتخر است در حضور خانواده شهید فخری‌زاده و سایر شهدای هسته‌ای از این سند مظلومیت و در عین حال اقتدار و سربلندی سربازان جمهوری اسلامی ایران رونمایی کند تا همگان بدانند این انقلاب تا زمان ظهور حضرت ولیعصر ( عج) امتداد دارد.

در ادامه حجت الاسلام سید عبدالله حسینی شاعر و رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی اشعاری را در وصف حماسه غزه و مظلومیت مردم این خطه قرائت کرد.

شهید فخری زاده، شهید پیشرفت و اقتدار

بخش دیگری از برنامه اختصاص به سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجان‌پور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشت که وی گفت: شهید فخری‌زاده از نام و عنوان و شهرت گریزان بود، در‌ مجالسی که شرکت می‌کرد جایی می‌نشست که دیده نشود. بعد از شهادت ایشان حتی فیلمی که با مدت زمان بسیارکم از صحبت‌های ایشان باشد وجود ندارد، چون ایشان گمنامی را انتخاب کرده بود.

وی اظهار کرد: وجود مقدس حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرموده‌اند: «پدر و مادرم فدای آنانی شود که در روزی زمین گمنام هستند، اما در آسمانی ها شناخته شده‌اند.

رونمایی از کتاب «فخر ایران» و خودروی شهید فخری‌زاده در روز ترور

آقاجان‌پور گفت: فخری‌زاده می‌خواست گمنام بماند؛ او الگوی اخلاق و ادب و تواضع بود. من یک هفته قبل از شهادتش این توفیق را پیدا کردم که در مجموعه تحقیقاتی «سپند» ایشان را ببینم. هر چقدر از تواضع و ادب و فروتنی ایشان بگویم کم است. در همان جلسه پرسیدم آقای دکتر درباره کرونا و مقابله با این ویروس کاری انجام داده‌اید که گفتند: اولین کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا در مجموعه سپند تولید شده است و داریم روی واکسن کرونا کار می کنیم و به زودی به نتیجه خواهیم رسید.دیدیم که بعد از شهادت ایشان به واکسن تولید کشورمان با نام فخرا رونمایی شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار اهل قم بود و وقتی خاطرات این پیروزی انقلاب اسلامی را مرور می‌کردیم، می‌گفتند که در راهپیمایی مشهور۱۹ دی ۱۳۵۶مردم قم علیه رژیم ستمشاهی حضور داشتند. از همان ابتدای پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران پیوست در حوادث کردستان به عنوان مسئول فرهنگی حضور داشت و در سالهای دفع مقدس نیز حماسه‌ها آفرید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی دفاع مقدس عنوان‌ کرد: شهید فخری‌زاده با تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای برای کشور تولید قدرت کرد. شهید فخری زاده، شهید پیشرفت و اقتدار بود، از سوی هم آنها نمی‌توانستند ایران قوی را ببیند و تحول کنند. آنهایی که می‌گفتند دوران تولید موشک به پایان رسیده نمی‌دانستند که اگر همین موشک نباشد، دشمن تا خانه آنها می آید و با چکمه پا رو گلوی مردم خواهند گذاشت این همان اتفاقی است که برای مردم مظلوم غزه رخ داد.

وی گفت: طوفان الاقصی سران نظام سلطه را آشفته کرد و آنها را ترساند. سران کشورهای غربی به اسرائیل سفر کردند و رسما اعلام کردند که ما حامی اسرائیل هستیم. پس باید قوی شد. این دستور صریح قرآن کریم به امت اسلامی است که تا می توانید آمادگی دفاعی پیدا کنید.

حجت الاسلام آقاجانپور گفت: شهید فخری‌زاده و سایر دانشمندان هسته‌ای کشور این اقتدار را برای ما به‌وجود آورده آمد، یادشان هرگز از خاطر ملت ایران پاک نخواهد شد.

امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سخنانی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای کشور به‌ویژه شهید محسن فخری‌زاده، با بیان اینکه، رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتقال فرهنگ و پیام شهدا به نسل جوان است، اظهار داشت: امروز برای اینکه جلوه‌ای از عظمت فخر ایران را به نمایش بگذاریم، خودروی مورد هدف این دانشمند عزیز را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در معرض نمایش گذاشتیم تا نسل جوان از نزدیک شاهد گوشه‌ای از جنایت صهیونیست‌ها در حق دانشمندان هسته‌ای کشورمان باشند.

رونمایی از کتاب «فخر ایران» و خودروی شهید فخری‌زاده در روز ترور

امیر سهرابی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از شهید فخری‌زاده گفت: در جلسه‌ای که با شهید فخری‌زاده داشتیم، از جایگاه کشورمان در سلاح‌های لیزری سؤال کردیم که شهید فخری‌زاده با کمی لبخند گفت: «خیلی از غربی‌‎ها عقب نیستیم.»

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: اطلاعات مربوط به ترور دانشمندان هسته‌ای اگر از طبقه‌بندی محرمانه خارج شود، نسل جوان در جریان عظمت این شهدا قرار خواهند گرفت که دشمن چقدر از تلاش و کوشش آن‌ها در پیشرفت علم‌ و فناوری کشورمان عصبانی است که اقدام به ترور کور این عزیزان می‌کند. 

در ادامه، شاعرانی همچون علیرضا قزوه، حمید هنرجو، محمد مهدی سیار، نغمه مستشار نظامی و علی محمد مودب اشعاری را با مضمون نکوداشت شهدای هسته ای، وقایع غزه و ایام فاطمیه قرائت کردند.

رونمایی از کتاب «فخر ایران» و خودروی شهید فخری‌زاده در روز ترور

در این مراسم از کتاب «فخر ایران» نوشته محمدمهدی عبداللهی با حضور فرزند شهید فخری زاده رونمایی شد. این کتاب شامل اشعار شاعران برجسته کشور در وصف شهید دکتر فخری زاده است.

در ادامۀ این مراسم از خانواده شهدای هسته ای تجلیل شد. در پایان همایش نیز از خودرو شهید فخری‌زاده که در آن هدف عملیات تروریستی واقع شد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «فخر ایران» و خودروی شهید فخری‌زاده در روز ترور

شهید فخری‌زاده جمعه هفتم آذر سال 1399 در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند هدف عملیات تروریستی صهیونیست‌ها قرار گرفت که منجر به شهادت این دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشورمان شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته