دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

«لبیک یا حیدر» یک سرود حماسی است/ «عاشق ایران» با آهنگسازی هادی آرزم در راه است+ صوت

«لبیک یا حیدر» یک سرود حماسی است  «عاشق ایران» با آهنگسازی هادی آرزم در راه است+ صوت
آهنگساز و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعه «لبیک یا حیدر» به صورت موسیقی آوازی با چند خواننده و بدون همراهی ساز به صورت حماسی کار شده است.
کد خبر : 881825

حجت الاسلام نوید شکوهی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آهنگساز قطعه «لبیک یا حیدر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سرود Lلبیک یا حیدرK کاری از مرکز تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع مقاومت است. شعر این سرود از نصرالله مردانی و شعر عربی‌اش از حسن الحجیری بحرینی است.

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم کار حماسی باشد. ویژگی این کار آن است که آکاپلا است یعنی از ساز موسیقی در آن استفاده نشده ، بلکه از خواننده‌ها بهره برده شده است.

حجت‌الاسلام شکوهی با اشاره به اینکه شاعر این اثر نصرالله مردانی از شاعران خوب انقلابی است، گفت: شاعر عربی هم آقای حجیری از کسانی هستند که محضر حضرت آقا شعر خوانده بودند.

وی درباره ساخت و تولید کار گفت: این قطعه سال 95 ساخته شد، اما دوباره بازخوانی و تنظیم دقیق شد و حال نیز در استودیو ضبط و تکمیل شد.

حجت‌الاسلام شکوهی درباره ابزار هنر در انتقال مفهوم گفت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ استفاده از ابزار هنر است. هنر اگر به عنوان تبلیغ و فرهنگ سازی استفاده بشود، بسیار کارساز است در بحث مقاومت هم همینطور است منتها ما در عرصه فیلمسازی، نمایش و حوزه‌های دیگر ورود کردیم ولی برای سرود جایکار بسیار است. رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های مقاومت را عملا می‌بایست بیشتر مدنظر قرار دهیم و بعضا بدان اشاره  نشده است. البته اخیرا کارهای خوبی در عرصه زندگینامه‌ها، شهدای مدافع حرم با تولید فیلم و کلیپ صورت گرفته، اما باز هم ابزار سرود و نمایش هم برای تبیین به مردم اثرگذار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که قرار است روند تولیدات سرود ادامه پیدا کند یا خیر، گفت: مرکز مقاومت سرود دیگری با نام «عاشق ایران» آماده کرده که شعرش سروده و آهنگسازی کار هم آماده شده، شعر برای آقای رضایی‌نیا با آهنگسازی هادی آرزم است و اکنون کار در مرحله تنظیم قرار دارد که ضبط آن هم توسط ضبط استودیویی ارکستر ، گروه همخوانی و جمع خوانی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام شکوهی در پایان یادآور شد: سرود «سلام فرمانده» را در نظر بگیرید که چون با اخلاص کار شده بود، بعد بین‌المللی قوی هم پیدا کرده بود، اگر همه کارها همینطور با اخلاص باشد برد بین‌المللی پیدا می‌کنند. خود رهبری هم اشاره دارند که به هرحال در کشورهای مختلف می‌بینیم ازاین آهنگ به صورت یک برند استفاده و بهره برداری شده است، خصوصا در عرصه مهدویت برای کشورهای دیگر که می‌توانیم باز هم اینطور کار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته