دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک بازی‌ساز با آنا مطرح کرد؛

لزوم تخصیص بودجه دولتی برای نجات صنعت نیمه‌جان بازی‌

لزوم تخصیص بودجه دولتی برای نجات صنعت نیمه‌جان بازی‌
رضا راستی یکی از سازندگان بازی‌های رایانه‌ای گفت: بودجه دولتی باید برای ساخت بازی‌های ارزش‌آفرین با هدف ترویج فرهنگ و تاریخ ایران در اختیار بازی‌سازان قرار گیرد، این راه نجات صنعت نیمه‌جان بازی است.
کد خبر : 881250

رضا راستی، بازی‌ساز ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره جایگاه صنعت بازی در ایران گفت: در ایران چیزی به اسم صنعت بازی نداریم و از معیارهای جهانی فاصله زیادی داریم، نمی‌شود بازی‌سازی در ایران را یک صنعت دانست. بزرگ‌ترین مشکلی هم که در این حوزه با آن مواجه هستیم، کمبود بودجه برای فرهنگ‌سازی و ساخت بازی‌های ارزش‌آفرین است.

وی افزود: وجود تحریم‌های داخلی و خارجی هم یکی از چالش‌هایی است که با آن روبه‌‍رو می‌شویم. در واقع، تحریم‌های داخلی آسیب بزرگی به صنعت نیمه جان بازی زده است. از طرفی علاقه‌مندان به بازی‌سازی نمی‌توانند روی آینده و بازار آن اطمینان کاملی داشته باشند.

راستی در پاسخ به این پرسش که برای بهبود وضعیت بازی‌سازی در ایران چه باید کرد، بیان کرد: در حوزه بازی رویدادهای تخصصی برای جذب سرمایه‌گذار نداریم. رویدادهایی هم که برگزار می‌شود، باقی صنایع هم در آن حضور دارند و صرفا مختص بازی نیست. رویدادها و نمایشگاه‌ها در جذب مخاطب و فرهنگ سازی نقش مهمی دارند که ارتباط و تعامل خوبی میان بازی‌سازان و گیمرها شکل می‌دهد.

لزوم تخصیص بودجه دولتی برای نجات صنعت نیمه جان بازی

تخصیص بودجه دولتی برای نجات صنعت نیمه‌جان بازی

این بازی‌ساز درباره ساخت بازی با فرهنگ ایرانی اسلامی اظهار کرد: این کاری است که همه کشورها برای آرمان‌ها و چشم‌اندازهای خود انجام می‌دهند. با صنعت بازی می‌توان به راحتی اهداف، آداب‌ و رسوم و فرهنگ کشورها را ترویج داد؛ اما در این میان، بحث سرمایه و یافتن سرمایه‌گذار هم خیلی مهم است. سرمایه‌گذاری روی بازی‌های بومی مانند «مختار»، «فصل انتقام»، «فرمانده مقاومت» و ... شده است؛ اما این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه‌دار نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سازندگان این بازی‌ها از یک جایی به بعد مستقل کار را پیش می‌برند و به حدی انتظارات از چنین بازی‌هایی بالا است که تولید آن‌طور که باید به چشم نمی‌آید. در این راستا باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود و از استعدادهای ناشناخته بهره گرفت. مرحله بعدی این است که بودجه دولتی برای ساخت بازی‌های ارزش‌آفرین با هدف ترویج فرهنگ و تاریخ ایران در اختیار بازی‌سازان قرار گیرد، این راه برای نجات صنعت نیمه جان بازی لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته