سالها امور پرورشی در مدارس تعطیل و سند ۲۰۳۰ اجرا شد
سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد جو حاکم بر مجلس برای استیضاح وزیر آموزشوپرورش اظهار کرد: جو حاکم بر مجلس اینگونه نیست، در مجلس ممکن است حتی یک نماینده سؤال، تذکر و یا استیضاحی را مطرح کند و بلافاصله مصاحبه کند و بگوید استیضاح وزیر کلید خورده است و به این شکل نشان دهد که تعداد زیادی تقاضای استیضاح دارند.
معاون امور مجلس رئیسجمهور گفت: آغاز سال تحصیلی با مشکل کمبود معلم مواجه شدیم که این یک واقعیت است و علت آن مربوط به گذشته بود که باید هرسال یک تعداد معلم را استخدام میکردند که انجام نشد.
وی افزود: عامل دیگری که مزید بر علت شد، بازنشستگی گسترده معلمان بود؛ زیرا بر اساس رتبهبندی معلمان حقوق افزایش پیدا کرد و مبنای حقوق بازنشستگی دو سال آخر بود، به همین دلیل تعداد زیادی معلم بازنشسته شدند.
حسینی گفت: کمبود معلم با بهکارگیری معلمان جدید و امتیاز قائل شدن برای بهکارگیری بازنشستگان مدیریت شد.
معاون امور مجلس رئیسجمهور در مورد استیضاح صحرایی گفت: در این زمینه با نمایندگان صحبت شد و انتقاداتی را در مورد متن کتابهای درسی داشتند، وزیری که ۴ الی ۵ ماه است مسئولیت قبول کرده نباید توقع داشت که کتابهای درسی را تغییر دهد و یا در مورد برخی آسیبهای اجتماعی که در مدارس وجود دارد، وزیری که تازه از راه رسیده است آیا باید جوابگوی برخی کم کاریها باشد؟ سالهاست که امور پرورشی در مدارس تعطیل و به کار فرهنگی اصلاً اعتنایی نشده و سند ۲۰۳۰ را داشتند در مدارس ترویج میدادند و عملیاتی میکردند.
حسینی اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که نمایندگان افراط و تعجیل در استیضاح نداشته باشند بهخصوصا در مورد آموزشوپرورش که ثبات مدیریتی اهمیت دارد؛ اما طی 10 سال مکرر سرپرست و وزیر تغییر کرده است که این روند به آموزشوپرورش ما آسیب میزند؛ بنابراین ازاینجهت از نمایندگان انتظار داریم درعینحال که انتقادات و اشکالات را بیان میکنند؛ اما همکاری هم داشته باشند که مشکلات برطرف شود.
انتهای پیام/