دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1402 - 08:57
دبیر همایش بین‌المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور:

مرجعیت علمی پیش‌نیاز تمدن‌سازی است

مرجعیت علمی پیش‌نیاز تمدن‌سازی است
رحیم دبیری گفت: مرجعیت علمی پیش‌نیاز تمدن سازی است و می‌خواهیم تمدن‌ساز باشیم.
کد خبر : 878340

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رحیم دبیری، دبیر همایش بین‌المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور در نشست تخصصی«یافته‌هایی پیرامون حضرت بقیه‌الله (عج)» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد با اشاره به همایش مرجعیت علمی اظهار کرد: این نشست تخصصی نخستین پیش نشست همایش بین‌المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور بوده و نخستین راهکاری که در این همایش به آن می‌پردازیم خودباوری و توجه به فعالیت‌های علمی مؤثر در کشور است.

وی استفاده از فعالیت‌های نوآورانه بومی را دومین راهکار در همایش مرجعیت علمی عنوان کرد و افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری در این باره تأکید دارند باید به دنبال راه‌های جدید و میان‌بر‌ها باشیم و سومین راهکاری که در این همایش به آن پرداخته می‌شود ظرفیت تاریخی ایرانیان است.

دبیر همایش بین‌المللی مرجعیت علمی در عصر ظهور تولید علوم خاص یا همان مرجعیت علمی را مهم‌ترین راهکار این همایش بین‌المللی برشمرد و بیان کرد: در مرجعیت علمی دنبال موضوعی برویم که دیگران به آن دست پیدا نکرده باشند. مرجعیت علمی پیش‌نیاز یک تمدن سازی است و ما می‌خواهیم تمدن ساز باشیم. به دنبال این هستیم که دانشگاه تمدن‌آفرین و علم تمدن ساز ایجاد کنیم. در این همایش بر آنیم تا با تمسک به قرآن و اهل‌بیت این راه را جلو ببریم و گامی برداریم برای تمدن سازی اسلام و شیعه و سایر افکار و عقاید را به سمت خودمان جلب کنیم.

سخن درباره حضرت بقیه‌الله بسیار گسترده است

محقق، مترجم، پژوهشگر، استادیار و دانشیار دانشگاه‌های فردوسی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز با بیان اینکه سخن درباره حضرت بقیه‌الله بسیار گسترده است، گفت: در قرآن مجید که سند افتخار مسلمانان است بیش از ۳۸ آیه درباره حضرت بقیه‌الله(عج) مطرح بوده و این موضوع تکلیف شیعیان را بسیار سنگین می‌کند.

محمود مهدوی دامغانی  عصر ظهور را بسیار امیدبخش خواند و با اشاره به پرداختن دانشمندان، شعرا و علمای شیعه به موضوع عصر ظهور و حضرت بقیه‌الله اضافه کرد: ابوعلی سینا، حافظ، عطار، مولوی، شمس تبریزی و بسیاری از شاعران دیگر در آثار خود فراوان به عظمت و عنایت حضرت بقیه‌الله اشاره کرده‌اند؛ اگر خودمان را در برابر بقیه‌الله مسئول بدانیم و در هر لحظه بدانیم که ناظر غیبی بر اعمال نظارت می‌کند به جایی خواهیم رسید که ابن‌سینا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته