دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مدرسه مهارتی گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد تهران‌غرب:

ایران از امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری در «توریسم پزشکی» برخوردار است

ایران از امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری در «توریسم پزشکی» برخوردار است
محسن رنجبر عنوان کرد که ایران به‌دلیل توانمندی‌های پزشکی بسیار و ظرفیت‌های گوناگون گردشگری از امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری در «توریسم پزشکی» برخوردار است.
کد خبر : 874439

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدرسه عالی مهارتی گردشگری و هتلداری متخصصین ایران با مشارکت فدراسیون گردشگری خوراک وزارت میراث فرهنگی، سمینار آموزشی «توسعه کسب و کار‌های گردشگری سلامت و گردشگری خوراک ایران» را با حضور حسن غنیمتی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، محسن رنجبر مدیر مدرسه مهارتی گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب، محمد جهانشاهی دبیر کمیته طبیعت‌گردی و گردشگری سبز، محمد پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت استان تهران و دبیر طب سنتی سلامت استان تهران، حافظ صفائی مدرس میکسیولوژی، لطفی و مدیرعامل شرکت تریتا در سالن آمفی تئاتر شیخ بهایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار کرد.

مدیر مدرسه مهارتی گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب در این مراسم با بیان اینکه نیاز به درمان و دستیابی به سلامتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تمام انسان‌هاست، گفت: گردشگری سلامت از یک نیاز برآمده، به همین دلیل توریسم درمانی علاوه‌ بر تمام امتیاز‌های اقتصادی بی‌بدیل خود، یک ظرفیت فرهنگی بسیار مهم به شمار می‌رود.

رنجبر اضافه کرد: صنعت توریسم پزشکی یکی از محصولات جهانی‌سازی بوده و سهولت گردشگری و سفر‌های بین‌المللی به‌علاوه جهانی شدن استاندارد‌های پزشکی، زمینه رشد توریسم پزشکی را فراهم کرده است.

مدیر مدرسه مهارتی گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب بیان کرد: گردشگری سلامت یا توریسم پزشکی آنقدر ارزش دارد که می‌تواند یک صنعت مستقل در نظر گرفته شود.

رنجبر افزود: سهم زیادی از درآمد گردشگری کشور‌های توریستی مربوط به گردشگری پزشکی است، به عنوان مثال ترکیه به‌عنوان یک کشور توریستی با جاذبه‌های تفریحی و مراکز خرید گسترده شناخته می‌شود، اما بیشترین سهم از درآمد گردشگری این کشور مربوط به درمان است.

گردشگری سلامت تنها محدود به مراکز درمانی نیست

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: گردشگری سلامت حتی به مراکز درمانی هم منحصر نیست، آبگرم‌ها و آب‌های معدنی هم می‌توانند از جاذبه‌های توریسم پزشکی به شمار آیند.

وی در ادامه گفت: رونق گرفتن صنعت گردشگری سلامت در برندسازی ملی و افزایش احترام یک کشور تأثیر به‌سزایی در افکار عمومی دارد.

مدیر مدرسه مهارتی گردشگری و هتلداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب با اشاره به اینکه گردشگری سلامت صنعتی بزرگ، رو به رشد و فرصتی چشمگیر حتی برای کشور‌های در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: ایران به‌دلیل توانمندی‌های پزشکی بسیار و ظرفیت‌های گوناگون گردشگری از امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری در این حیطه برخوردار است.

مدیر مدرسه عالی مهارتی گردشگری هتلداری متخصصین ایران افزود: لازم است این مفهوم را دقیق‌تر بشناسیم و تفاوت آن با مفاهیم مشابه و جایگاه ایران در صنعت جهانی گردشگری سلامت را بررسی کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب هم با ابراز خرسندی از حضور در این سمینار گفت: «گردشگری سلامت» یا «توریسم پزشکی» یکی از انواع جهانگردی است که با فعالیت‌های بهداشتی آمیخته شده و در این راستا مسافران به ظرفیت‌های علمی، پزشکی و بهداشتی کشور هدف توجه و به آن سفر می‌کنند.

غنیمتی در ادامه توضیح داد: ایران به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین کشور‌های دنیا با وجود کلکسیونی از جاذبه‌های دیدنی مانند کویر، ساحل، جنگل، کوهستان می‌تواند یک مقصد عالی برای گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری پزشکی اصلی‌ترین شاخه از گردشگری سلامت است، اظهار کرد: در گردشگری سلامت، اهمیت گردشگری پزشکی در این بوده که مستقیم با سلامت و جان انسان در ارتباط است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب در ادامه افزود: چیزی که یک کشور را از بقیه جدا می‌کند توجه به علم پزشکی، زیرساخت‌های پزشکی، قوانین، امکانات و تجهیزات، هزینه‌های درمانی مناسب و … است.

غنیمتی با اشاره به پایین بودن هزینه تمام شده خدمات پزشکی و سلامت در ایران گفت: از دیگر مزیت‌های رقابتی ایران مربوط به حوزه گردشگری سلامت، سابقه درخشان و کهن طب پزشکی و برخورداری کشورمان از پزشکان توانمند و کادر پزشکی ماهر و آموزش‌دیده در بخش درمانی نسبت به سایر کشور‌های منطقه بوده، به طوری که ایران پیشرو در حوزه توسعه علم سلامت است.

وی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال ایران هم‌اکنون در برخی علوم نظیر سلول‌های بنیادی و ترمیم ضایعات نخاعی جزء برترین‌های دنیا بوده و دارای توانمندی‌های بالایی در حوزه‌های دندانپزشکی، پیوند مغز استخوان، پیوند کبد، درمان ناباروری، درمان سلول‌های بنیادی، دیالیز، انواع جراحی‌های قلب، مباحث تهاجمی رادیولوژی جراحی‌های پلاستیک، زیبایی، ارتوپدی و چشم پزشکی است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب اظهار کرد: در حقیقت ایران بنا بر دلایل مختلف از جمله موارد یاد شده و استعداد و ظرفیت تبدیل شدن به یک مقصد پیشرو در حوزه گردشگری سلامت به‌خصوص در سطح منطقه خاورمیانه و جهان را دارد.

در ادامه این مراسم لطفی مدیرعامل شرکت تریتا درباره هتل‌ها و اماکن سلامت محور سخنانی بیان کرد و سپس حافظ صفایی مدرس میکسولوژی درباره تاریخچه نوشیدنی‌های سنتی ایران و میکسولوژی این نوشیدنی‌ها در عصر حاضر سخن گفت.

جهانشاهی دبیر کمیته طبیعت‌گردی و گردشگری سبز هم درباره اقامتگاه بوم‌گردی ایران و گردشگری خوراک صحبت کرد.

در پایان از سه نفر از فعالان خوراک سبز تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته