دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تدریس با جهت‌گیری الهی باید به یک گفتمان در دانشگاه‌ها تبدیل شود

تدریس با جهت‌گیری الهی باید به یک گفتمان در دانشگاه‌ها تبدیل شود
معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: ما باید بتوانیم گفتمان تدریس با جهت گیری الهی در فضای آموزش عالی کشور را به یک گفتمان سراسری تبدیل کنیم.
کد خبر : 871634

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام حرزاده با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مدرسان تدریس با جهت گیری الهی فرهنگی گفت: کارگاه مدرسان تدریس با جهت گیری الهی فرهنگی به همت معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در حال برگزاری است و هدف از تشکیل این کارگاه این است که در هر استان نمایندگانی به عنوان مدرس که توانایی تدریس برای اساتید را دارند داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در این رابطه لازم است مدرسان آموزش‌هایی را بگذرانند که یکی از آن‌ها همین کارگاه است که به شکل کاملا تعاملی در حال برگزاری است و اساتید در هر بخش مطالب خود را ارائه داده و شرکت کنندگان به نقد و بررسی مطالب می‌پردازند.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: تشکیل حلقه‌های مباحثاتی از دیگر برنامه هاست که هر حلقه از اساتید هم‌رشته تشکیل شده و در ۱۲ جلسه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حرزاده خاطرنشان کرد: هدف متعالی این دوره‌ها این است که ما بتوانیم گفتمان تدریس با جهت گیری الهی در فضای آموزش عالی کشور را به یک گفتمان سراسری تبدیل کنیم تا در پی آن ظرف ۵ سال ۵۰ هزار استاد با طرح آشنا شوند که این نوع تدریس چه ابعادی دارد و هدف دیگر این است که اساتید داوطلب و مستعد آموزش‌های بیشتری داده شوند و با این جهت گیری الهی تدریس داشته باشند.

وی در پایان گفت: هدف دیگر نقد و ارتقاء کتاب‌های موجود است و تالیف کتاب‌های جدید که راهنمای تدریس با جهت گیری الهی است که در دستور کار است. در این کارگاه ۴۰ نفر اساتید از استان‌های کشور شرکت کرده‌اند و امید است که این مدرسان بتوانند گفتمان تدریس با جهت گیری الهی را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی کرده و بازویی برای دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها باشند و بتوانند با برگزاری دوره‌ها افراد بیشتر را با این طرح آشنا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته