حجتالاسلام کفیل: قصد داریم نگاه مهدویت را وارد زندگی دانشجویان کنیم
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هماندیشی مهدویت به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دفتر هماندیشی اساتید با حضور استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.
رئیس مرکز تخصصی نماز در این نشست گفت: قبل از ورود به موضوع مهدویت باید مانند موضوعات دیگر آسیبشناسی کرد تا بتوان بهطور معمول با آسیبها مقابله کرد و در موضوع مهدویت هم با آسیبهای گوناگون مواجه هستیم.
حجتالاسلام محمدصادق کفیل با بیان اینکه در انتظار با دو نوع انتظار (مثبت و منفی) مواجه هستیم، ادامه داد: در جامعه با مخاطبی زندگی میکنیم که انتظار را زندگی آرام، بدون دغدغه و بیخیال ترجمه میکنند که این همان انتظار منفی است.
وی تبیین کرد: آمار دینیمان کم نیست و جامعه مذهبی هم کمرنگ نیست، اما ظهور رخ نمیدهد، چراکه جامعه دینی ما انسانمحور، اومانیستی و متدین خودگراست و دنبال سود و منفعت شخصی است، متدینی که به تدین سکولار عادت کرده و در همین فضا بزرگ شده است.
رئیس مرکز تخصصی نماز در ادامه توضیح داد: سکولار در هر موضوعی که وارد میشود دنبال نفعت شخصی است و در این فضا حرکت میکند و انتظار هم از این مقوله استثنا نیست و این انسان وقتی به این موضوع وارد میشود بیتفاوت، ساکت و بیدغدغه به این مسئله مینگرد.
کفیل متذکر شد: یک انتظار بدتر هم وجود دارد و آن اینکه فرد گناه را میبیند، اما ابراز نگرانی نمیکند، بلکه قلباً خوشحال است و وقتی ظلم، فساد و جنایت را میبیند بیان نمیکند، اما بدش هم نمیآید و معتقد است که باید ظلم و جور زیاد شود و به روایت نبوی هم استناد میکند که فرمودند: «یملا الله به الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلماً و جوراً» و حتی برخی متدینین اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی روند ظهور را با تأخیر مواجه کرده است.
وی یادآور شد: اینان بر این باورند که باید در برابر فساد و بیعدالتی بیتفاوت بود تا ظهور امام زمان عجلالله تعالی فرجهالشریف به واقعیت بپیوندد.
نقد دیدگاه انجمن حجتیه و بیتفاوتی این انجمن نسبت به ظلم
رئیس مرکز تخصصی نماز با نقد دیدگاه انجمن حجتیه که به بیتفاوتی در برابر فساد و ظلم معروف هستند، گفت: نباید نسبت به ظلم و فساد در جامعه بیتفاوت باشیم، بلکه باید حرکت کنیم و بهطور جدی سفت و سخت بایستیم.
کفیل با بیان اینکه در موضوع ظهور با دو مؤلفه علائم ظهور و شرایط آن مواجه هستیم، گفت: ایجاد علائم ظهور در اختیار ما نبوده و ظهور متوقف بر علائم نیست، اما ایجاد شرایط ظهور دست ماست و شرط ظهور نیز خودسازی و جامعهسازی بوده و پر شدن جامعه از فساد و ظلم علامت ظهور است نه شرط ظهور.
این استاد حوزه افزود: باید این آسیب یعنی انتظار منفی را به انتظار مثبت و سازنده تبدیل کنیم و جامعه از جامعه دیندار به جامعه دینیار تبدیل شود، یعنی رابطه منالامام به رابطه للامام تغییر یابد.
رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به تبعید دو امام بزرگوار امام رضا علیهالسلام و امام هادی علیهالسلام از مدینه یادآوری کرد: با اینکه مردم مدینه عاشق این دو امام بودند و موقع رفتن ایشان مردم مدینه بسیار گریه کردند، اما یک نفر به طرفداری امام قیام و اعتراض نکردند.
کفیل در ادامه گفت: قصد داریم یک اتفاق در زندگی دانشجو بیفتد که ژن حرکت داشته باشد و به تعبیری اگر میبیند دانشجوی کناری او با مسئله اقتصادی و عاطفی درگیر است دغدغه داشته باشد و بیتفاوت نباشد و نگاه مهدوی نگاه حرکت و پویایی است.
وی به تبلیغ دشمنان علیه اسلام در شبکههای ماهوارهای اشاره و تبیین کرد: برخی کانالهای معاند اسلام بهطور ۲۴ ساعته برنامه پخش کرده و مردم را نسبت به دین اسلام بدبین میکنند، حتی در زمینه مهدویت هم به شدت به امام زمان عجلالله تعالی فرجهالشریف با روشهای گوناگون حمله و به تحریف مهدویت میپردازند و مهدویت را خشن جلوه میکنند.
رئیس مرکز تخصصی نماز به آسیبهای دیگر ازجمله تعیین وقت برای ظهور، تطابق علائم با حوادث زمان ظهور، مباحث غیرضروری، ازدواج امام زمان(عج) یا عدم آن اشاره کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانجنوبی هم در این نشست گفت: نهم ربیعالاول آغاز امامت حضرت مهدی عجلالله تعالی فرجهالشریف امام عزیزی است که منجی و امید مستضعفان جهان بوده و با ظهور خود جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و امامت حضرت ولی عصر(عج) غدیری دیگر است.
حجتالاسلام محمد حاجیزاده افزود: خوشا به حال کسی که زمان حضرت مهدی(عج) را درک کند.
انتهای پیام/