دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1395 - 08:59
همراه با 34 سال تلاش علمی خستگی‌ناپذیر/ 8

برگزیده جشنواره فرهیختگان: طرح‌های تحقیقانی و تالیف کتاب باعث شد به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شوم

برگزیده جشنواره فرهیختگان، گفت: «مقالات پژوهشی و انجام طرح‌های تحقیقانی، شرکت در همایش‌ها و تالیف کتاب از امتیازهایی بود که باعث به عنوان پژوهشگر برتر چهارمین جشنواره فرهیختگان انتخاب شوم.»
کد خبر : 87005

لیلا پهلوان‌زاده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته معماری واحد اصفهان و دانشجوی دکتری رشته مرمت ابنیه و بناهای تاریخی که با مرتبه علمی مربی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) است، در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فرهیختگان به عنوان یکی از چهار پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده شد.


او که در سال‌های 91 تا 95 تالیف و ترجمه بیش از 8 عنوان کتاب و چاپ یک مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی را در کارنامه علمی خود دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا می‌گوید که از سال 1380 کار خود را در حوزه میراث صنعتی -مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی - آغاز کرده و تحقیقات اولیه خود را روی کارخانه‌ها و بناهای صنعتی اصفهان و یزد انجام داده است.



کتاب پهلوان‌زاده با عنوان «گنجیه فرهنگ آثار معماری ایران» سال 93 به عنوان کتاب برتر سال ایران معرفی شد، کتاب دیگر این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «میراث اصفهان، قاجاریه تا پهلوی به روایت تصویر» جایزه کتاب سال اصفهان شد و کتاب مربوط به میراث صنعتی یزد هم برنده کتاب استان یزد شد.


وی اظهار کرد که سال گذشته به عنوان دانشجوی رتبه یک تا 5 دانشجویان نمونه حوزه هنر وزارت علوم در کشور انتخاب شده، این موضوع البته برای برخی ناخوشایند بود که یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی رتبه یک تا 5 را کسب کرده است.



این پژوهشگر برتر ادامه داد: «چاپ مقالات پژوهشی و انجام طرح‌های تحقیقانی، شرکت در همایش‌ها و تالیف کتاب از امتیازهایی بود که باعث به عنوان پژوهشگر برتر چهارمین جشنواره فرهیختگان انتخاب شوم، سال گذشته نیز کتاب تالیفی بنده به عنوان کتاب برتر گروه هنر و معماری در جشنواره سوم برگزیده شد.»


پهلوان زاده خاطرنشان کرد: « فکر می‌کردم از همه حوزه‌ها پژوهشگر برتر انتخاب می‌شود که دیدم فقط از چهار حوزه پژوهشگران برتر انتخاب شدند، این موضوع نشان دهنده ارتقای این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی است. موضوع دیگر این بود که همه پژوهشگران برتر مرتبه علمی استاد و دانشیار داشتند.»



این پژوهشگر با اشاره به بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس آن افرادی که در حوزه‌های پژوهشی دستاورد دارند، بدون داشتن مدرک دکتری می‌توانند ارتقای مرتبه علمی داشته باشند. انتقادی هم داشت و آن این که این موضوع هنوز اعمال نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته