دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گزارش وال استریت ژورنال از سپردن اداره هتل قو به اسپانیایی‌ها/ اغاز دوران تازه پس از پایان تحریم‌ها

روزنامه آمریکایی وال ‌استریت ژورنال روز سه‌شنبه در مقاله‌ای با عنوان «مقصد بزرگ بعدی برای مسافرت: ایران؟» به موضوع هتل‌داری و هتل‌سازی در ایران پس از پایان تحریم‌ها پرداخته است.
کد خبر : 86658

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته‌ در مقاله‌ای به قلم آرت پاتنودی و نیکلا پارازی به اقدام هتل‌های بزرگ بین‌المللی برای باز کردن دفاتر نمایندگی وشعبه‌های هتل در شهرهای ایران پرداخته است.


نویسندگان در ابتدای این گزارش با تیتر «مقصد بزرگ بعدی برای مسافرت: ایران؟» به جهش در گردشگری و کسب و کار مسافرت پس از سال‌ها مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها پرداخته و به نمونه‌هایی مانند شرکت اسپانیایی Melia Hotels International اشاره کرده‌اند که به نوشته آنان، در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح یک هتل 319 اتاقه در سال آینده در ساحل دریای خزر است.



همچنین گروه فرانسوی Accor Hotels که پاییز گذشته دو هتل در نزدیکی فرودگاه تهران افتتاح کرده، به نوشته وال استریت ژورنال در حال ایجاد یک شرکت سهامی در ایران است تا از طریق آن با همکاری گروه‌های مدیریت هتل محلی همکاری کند و شرکت مدیریت هتل روتانا مستقر در ابوظبی ساخت و ساز در ایران را شروع کرده است.


این روزنامه با اشاره به توافق ماه ژانویه میان ایران و قدرت‌های جهانی و مشکل ادامه یافتن بخشی از تحریم‌ها از قول رئیس بخش پژوهش یکی از شرکت‌های غربی فعال در امر املاک و مستغلات نوشته که این «آغاز یک دوران تازه» است و ایران «عملاً بزرگترین کشور خاورمیانه است که فضا در آن برای کسب و کار باز است».


وال استریت ژورنال با مقایسه شرایط تازه ایران و کوبا و اشاره به موانعی مانند مشکل تأمین مالی بانک‌ها به علت محدودیت‌های بر جا مانده از دوران تحریم‌ها، از قول سرپرست یکی از مؤسسات حقوقی مرتبط با امور مالی شرکت‌های هتلداری نوشته که «ما فعلاً مجبوریم صبر کنیم. این بخش خسته کننده ماجراست. اما واقعاً مشتاق به ورود به این کار هستیم.


دولت ایران درصدد است تا تعداد گردشگران خارجی را تا سال 2025 میلادی به 20 میلیون نفر برساند. وال استریت ژورنال تعداد گردشگران خارجی در ایران را در حال حاضر سالانه پنج میلیون نفر نوشته و از قول گابریل اسکارر، مدیر اجرایی Melia Hotels International که بیش از 350 هتل در 35 کشور دارد، درباره ایران نوشته که در این کشور «معتقدیم پتانسیل عظیمی وجود دارد.»


بر اساس این گزارش، «هتل قو» (هتل قوی شرکت ملیا) در اواخر سال 2017 در سواحل دریای خزر افتتاح و به یک مقصد محبوب برای تعطیلات ایرانیان، روس‌ها و ترک‌ها بدل می‌شود و دربردارنده هفت رستوران و کافه و دو استخر شنا و آبگرم است. شرکت ملیا، هتل را اداره می کند، اما به نوشته وال استریت ژورنال سرمایه متعلق به خود آن شرکت نیست، بلکه احد عظیم زاده، یک تاجر ایرانی که صاحب شرکت ایرانی فرش عظیم زاده است، بودجه ساخت و توسعه این هتل و همچنین آپارتمان‌ها و مراکز خرید را تأمین می‌کند.



با این حال، به گفته نیکلاس گیلانی، مدیر بخش سرمایه‌گذاری CommoditEdge LLC مستقر در دبی، وابسته به یک شرکت خصوصی ایرانی که به تازگی قراردادی برای احداث 65 هتل در سراسر ایران منعقد کرده، بزرگترین مسأله شرکت‌ها برای هتل سازی در حال حاضر، تأمین سرمایه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب