«روز رستاخیز» بیتوجهی انسانها به داشتههایشان را مطرح میکند
مجید سرنیزاده مسئول پروژه مطالعاتی «تئاتر را باید به آتش کشید» و کارگردان «روز رستاخیز» در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «این اثر نمایشی به این نکته اشاره دارد که انسانها وقتی قدر چیزهای مهم و ارزشمند را میفهمند که آن را از دست میدهند این مفهومی است که در قالب این اثر نمایشی ارائه میکنیم. این موضوع مضمونی جهان شمول است که در نمایشنامه «وقتی ما مردگان بر می خیزیم» هنریک ایبسن هم دیده میشود.»
وی افزود: «مضمون این اثر کاملاً اجتماعی است و هرکس می تواند به خوبی با آن ارتباط عمیق برقرار کند.»
کارگردان نمایش «روز رستاخیز» تاکید کرد: «در اجرای این اثر نمایشی از ویدئو، عکس و متنهایی که افراد به ما ارائه می کنند استفاده می کنیم و نمایش را با مشارکت مخاطبان اجرا خواهیم کرد.»
وی ادامه داد: «تغییرات ایجاد شده در این اثر نمایشی دیالوگهای کاراکترها است که در بخشی از اجرا به مونولوگ تبدیل شده است. در بخش هایی از اثر افرادی که به عنوان مرده در داخل تابوت حضور دارند دیالوگهای خود را به عنوان افرادی که ما آنها را از دست دادهایم و قدرشان ندانستهایم، تک گویی خواهند کرد.»
سرنیزاده بیان کرد: «در نمایش «روز رستاخیز» برخی از تماشاگران در میان بازیگران خواهند بود و در اجرا با آنها همکاری خواهند داشت.»
وی درباره طراحی لباس بازیگران این نمایش نیز عنوان کرد: «بخشی از لباس به لحاظ تاریخی به زمان نگارش متن یعنی اواخر قرن 19 کشور نروژ مربوط است.»
سرنیزاده با اشاره به اینکه پروژه مطالعاتی 5 حوزه را در برمیگیرد تصریح کرد: «در این پروژه بحث مخاطب شناسی را نیز با اجرای دو نمایش «روز رستاخیز» و «زن» مورد بررسی قرار می دهیم. در این اجرا میخواهیم به این نتیجه رسیم که نوع ارتباط اثر از پیش از اجرا با مخاطب در اجراهایی که با مشارکت مخاطب اجرا میشود، بررسی شود و ببینیم چنین آثاری چه سطح کیفی خواهند داشت.»
انتهای پیام/