دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اقلام کوله پیاده‌روی زائر اربعین چقدر هزینه‌بر است؟

اقلام کوله پیاده‌روی زائر اربعین چقدر هزینه‌بر است؟
با نزدیک شدن به اربعین حسینی، کاروان‌های سفر به سمت کربلا، به راه افتاده است. در گوشه و کنار شهر، حتی در میان اطرافیان نیز می‌توان افرادی که به دنبال بستن کوله‌بار و راهی شدن به سمت سرزمین عشق هستند را دید.
کد خبر : 863880

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، این رهسپار شدن، به شیوه‌های مختلفی است، اما آنچه که در این ایام رایج و پر سروصداست، پیمودن راه کربلا با پای پیاده است. طی سال‌های اخیر، حتی پیش از دوران کرونا نیز بساط برپایی موکب‌های پذیرای از زائران و مسافران پیاده در راه عراق به راه افتاده و هر سال به تشکیلات و تجهیزات این مسیر اضافه می‌شود.

به گفته افرادی که تجربه این سفر متفاوت را دارند، در مسیر کربلا هیچ‌کس گرسنه یا تشنه نمی‌ماند. همه مهمان امام‌حسین (ع) هستند و از این حیث خیال مسافران راحت است. با این وجود، سختی‌های راه آن هم پیاده، هزینه‌های قابل پیش‌بینی و غیرقابل پیش‌بینی و در نهایت افت و خیز‌های مربوط به سفری زمینی را نمی‌توان انکار کرد. هر چند که چراغ موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین، همیشه برای مهمانان روشن است، اما مسافران باید برای طی کردن هر چه بهتر و مطمئن‌تر مسیر، توشه‌ای را همراه خود داشته باشند. کوله سبکی که زائران برای راهی شدن می‌بندند، از ابتدایی‌ترین و نخستین هزینه‌ای است که افراد برای پیاده‌روی اربعین با آن روبه‌رو می‌شوند.

زائران

بستن کوله‌باری سبک و استراتژیک یکی از اقدامات قبل از عزیمت در این راه است. با وجود مطمئن بودن از کمیت و کیفیت موکب‌های مسیر، باز هم مواد خوراکی و سایر وسایل ضروری در این سفر، پیشنهاد شده که افراد باید حتما آن‌ها را در میان وسایل خود جا دهند.

براساس بررسی‌های انجام شده، مهم‌ترین اقلامی که یک مسافر پیاده‌روی اربعین باید همراه خود داشته باشد، عبارت است از: مواد خوراکی قابل حمل و خشک مانند آب لیمو و خاکشیرشسته شده ، آجیل چند مغز،  بیسکویت، کشمش یا مویز، میوه خشک، حداقل یک دست لباس کامل به همراه لباس زیر، کتونی یا کفش راحتی، چفیه، لیوان، کلاه و عینک آفتابی است که این وسایل به عنوان مهمترین و ضروری ترین اقلام در کوله یک زائر اربعین می توان جا داد. مخرج مشترک نیاز‌های عمومی یک زائر اربعین، کالا‌های مذکور است که باید پیش از راه افتادن، فرد آن‌ها را تهیه کند. حال اگر بخواهیم به هزینه تهیه این توشه بپردازیم، با ارقام قابل توجهی رو به رو می‌شویم.
جدول قیمت

قیمت‌های ارائه شده در جدول بالا، آخرین و حداقلی‌ترین قیمت‌ها در روز‌های پایانی مرداد ماه سال جاری هستند که با بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصادی آنا جمع‌آوری شده‌اند. با بررسی جدول بالا در می‌یابیم هزینه توشه سبک اربعین برای هر فرد، بیش از ۲ میلیون تومان است. اگر فرض کنیم فرد لباس و پوشاک مورد نظر برای سفر را داشته و نیازی به خریداری نداشته باشد، هزینه‌ها به حدود ۵۰۰ هزار تومان تقلیل می‌یابد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته