دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1402 - 16:48

دانشگاه آزاد ظرفیتی خاص برای معرفی شخصیت امام راحل

دانشگاه آزاد ظرفیتی خاص برای معرفی شخصیت امام راحل
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اصفهان گفت: وجود درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)، ظرفیتی خاص برای معرفی شخصیت بنیانگذار انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده است.
کد خبر : 861817

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در کارگاه دانش و توان‌افزایی استادان درس «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره)» به ظرفیت قابل توجه دانشگاه آزاد اسلامی در معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل (ره) با وجود این درس اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسن عارضی گفت: وجود درسی مانند اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره) و مدرسین آن، ظرفیتی منحصربه‌فرد و خاص برای معرفی شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده که در دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیست و دانشگاه آزاد اسلامی باید قدردان این امتیاز ویژه و فرصت طلایی خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در این خصوص، توجه به فراگیری و احاطه لازم توسط مدرسین این درس بر این دانش است؛ زیرا برای اینکه بتوانیم به بهترین شکل منظومه فکری حضرت امام را به دانشجویان منتقل کنیم و پاسخگوی نسل جدید کشور باشیم، نیاز است که کاملاً این منظومه را مطالعه کرده باشیم.

عارضی با بیان اهمیت سیر مطالعاتی اندیشه امام (ره) افزود: برای موفقیت و تسریع در روند آشنایی با اندیشه‌های امام، دنبال کردن سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در سالروز درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون یکی از بهترین راه‌ها و وسیله‌هاست تا بتوانیم به بهترین شکل با منظومه وسیع فکری امام خمینی (قدس سره) آشنا شویم.

این مدرس حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مقام معظم رهبری معتقد هستند که اگر در شناسایی و شناساندن امام و انتقال اندیشه‌های وی به نسل‌های بعدی دچار نسیان و یا سستی شویم، قطعاً سیلی سختی خواهیم خورد که قابل جبران نخواهد بود، زیرا از نظر ایشان، امام مساوی است با انقلاب و کاهلی در ترویج عقاید امام، کاهلی در امر انقلاب است.

وی افزود: از نظر مقام معظم رهبری، موظفیم امام را برای مخاطبی که ایشان را ندیده است معرفی کنیم تا دچار تبلیغات نادرست و تحریفات نشود، زیرا اگر امام تحریف شود، یعنی انقلاب و مبانی انقلاب تحریف می‌شود و بنابراین باید با علم و آگاهی کافی مبانی فکری و منظومه فکری امام راحل را به نسل جوان منتقل کنیم.

عارضی بیان کرد: دشمن با احاطه‌ای که بر دو نقطه قوت اسلام یعنی قرآن و عترت دارد، به طور ویژه روی این دو موضوع کار می‌کند و به صورت هدفمند در صدد تخریب این دو مقوله است که قرآن‌سوزی و بی‌حرمتی به ساحت پیامبر و دیگر بزرگان دینی از مصادیق این پروژه است و در این میان دروسی مثل وصایا با رسالت تبیین اندیشه‌های امام راحل نقشی بسزا و خنثی کننده خواهد داشت.

وی گفت: به قول بزرگان علمی و مراجع دینی، نگاه کنید ببینید باطل از چه روش‌هایی برای پیشبرد اهدافش و ضربه زدن به نقاطی که در دین اسلام و مذهب حقه تشیع مدنظر دارد استفاده می‌کند، شما هم از همان روش‌ها برای خنثی‌سازی این اهداف و معرفی افرادی همچون امام راحل استفاده کنید.

به گزارش آنا، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، چهارمین کارگاه منطقه‌ای دانش و توان افزایی مدرسان درس «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره)» با حضور ۶۰ تن از مدرسان این درس از واحد‌های اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد و واحد نجف‌آباد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

جزئیات چهارمین کارگاه منطقه‌ای دانش‌افزایی درس «اندیشه‌ها و وصایای امام (ره)»

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی خاص برای معرفی شخصیت امام راحل

چهارمین کارگاه منطقه‌ای دانش و توان افزایی مدرسان درس «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی (ره)» به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با حضور اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد و واحد نجف آباد برپا شد، حجت الاسلام والمسلمین حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و حجت الاسلام والمسلمین محمود قیوم زاده رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی از ساعت ۸ صبح پانزدهم مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) آغاز به کار کرد.

این رویداد علمی، فرهنگی ۱۶ ساعته با حضور بیش از ۶۰ نفر از اساتید استان‌های مذکور تشکیل شده و در خلال آن بهره‌گیری از حضور اساتیدی مانند حجت‌الاسلام محمود قیوم زاده استاد فقه و حقوق دانشگاه با موضوع زندگی‌نامه و آثار امامین انقلاب اسلامی و تحلیل درس وصیت نامه و بیانیه گام دوم، حجت‌الاسلام محسن طالب پور مدرس حوزه و عضو هیات علمی دانشگاه با موضوع ولایت فقیه و مردم سالاری دینی در منظومه فکری امامین انقلاب و مجید نقیه عضو هیات علمی گروه برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فرهنگیان با موضوع روش‌ها و مهارت‌های تدریس و سنجش دانشجویان پیش‌بینی شده است. 

بر اساس بخشنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، کارگاه‌های پیشین از این مجموعه ۸ کارگاه در استان‌های تهران، گلستان و شیراز برگزار شده و چهار کارگاه باقیمانده در طول تابستان سال جاری به میزبانی واحد‌های مشهد، تبریز، کرمان و همدان و با محور چهار موضوع ذکرشده به صورت حضوری برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته