دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بدرقه دانش‌آموزان نخبه رباتیک در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

بدرقه دانش‌آموزان نخبه رباتیک در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی
مدیران انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به بهانه اعزام دانش آموزان رباتیک به مسابقات پکن ۲۰۲۳ مراسمی برای آنها در این انجمن برگزار کردند.
کد خبر : 860797

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، نشست اعضای تیم جهانی رباتیک دانش آموزی اعزامی به مسابقات پکن ۲۰۲۳ با رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ساعتی پیش نهم مرداد ماه در این انجمن برگزار شد.

در ابتدای نشست محمد شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر با تعریف داستان تحصیل علامه جعفری افزود: شما هم از الان تلاش کنید از نبوغتان استفاده کنید و خود را نشان دهید تا بعد‌ها از همین مفاخری باشید که عکسشان را در انجمن زده‌ایم. ما به شما توصیه می‌کنیم تلاشتان را بکنید تا ان شا الله وقتی انجمن صد و پنجاه ساله شد، عکس شما را اینجا بزنند، مجسمه و سردیس آماده و کتاب منتشر کنند تا همه شما را بشناسند. در زمان حیات انیشتین، وقتی می‌خواستند برای او نامه بنویسند اسم او را نوشتند روی پاکت و پست کردند، چون از هر کجای دنیا او را می‌شناختند و منزلش را می‌دانستند، شما هم می‌توانید چنین سرنوشتی رقم بزنید.

بدرقه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از دانش آموزان رباتیک

شالویی با تعریف داستان‌هایی از پیغمبران الهی و اقوامشان، با دانش آموزان رباتیک در ارتباط مسایل فرهنگی و مفاخر علمی و فرهنگی گفت‌وگو و درباره کارکرد‌های انجمن آثار و‌ مفاخر توضیحاتی به دانش آموزان داد.

وی افزود: ان شاالله بروید چین و برگردید، مدیران تصاویر نفرات برتر را بیاورند و اینجا عکس‌هایتان را نقاشی کنند.

شالویی سپس با دانش آموزان رباتیک عکس یادگاری گرفت.

بدرقه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از دانش آموزان رباتیک

در ادامه نادر نوبخت سرپرست تیم اعزامی به پکن عنوان کرد: خوشحالم که امروز به دعوت انجمن آثار و مفاخر بچه‌ها به انجمن آثار و مفاخر آمدند ، انشالا که بچه‌ها در آینده از مفاخر همین انجمن شوند. ما پانزده مرداد ماه عازم پکن برای شرکت در مسابقات جهانی چین هستیم که از بیست و چهار کشور آنجا شرکت می‌کنند، مسابقات از نوزدهم تا بیست و چهارم برگزار می‌شود، مسابقات در ردیف زیر هفده سال در پنج لیگ مختلف مسیریاب، لیگ راگ بی، خلاقیت ، سومو و گزارش فنی تکنیکال ریپورت برپا خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: یک تیم چهل و دو نفره دانش آموزان به همراه شش مربی در این مسابقات شرکت می‌کنند. دانش آموزان ما از استان‌های مختلف خراسان، فارس، گیلان، تهران، البرز و کردستان هستند.  در این تیم یازده دانش آموز سابقه شرکت در مسابقات جهانی را دارند که دو نفر قبلا به مسابقات مالزی ۲۰۱۹ و ۹ نفر نیز مسابقات ۲۰۲۲ دهلی هند شرکت کرده بودند.

نوبخت توضیح داد: در درجه اول این کشف استعداد برای ما صورت گرفته و بعد از آن دوره‌های تخصصی در دانشگاه تهران سال‌هاست که برگزار می‌شود و بچه‌ها می‌توانند این دوره‌ها را در مسیر مورد نظر ادامه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته