دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نظرات جعلی با هوش مصنوعی سرکوب می‌شوند

نظرات جعلی با هوش مصنوعی سرکوب می‌شوند
آمازون از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی برای مقابله با نقدهای جعلی و شناسایی نظرات غیرواقعی استفاده می‌کند.
کد خبر : 852454

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمازون از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) برای مقابله با نقدهای جعلی و شناسایی نظرات غیرواقعی استفاده می‌کند. این غول فناوری با کارگزاران بررسی تولیدات جعلی دست و پنجه نرم می‌کند. آمازون بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی سرمایه‌گذاری کرده تا هزاران نقطه داده را تجزیه و تحلیل کند و رفتار متقلبانه را شناسایی کند.

کارگزاران بررسی جعلی از پلتفرم‌های شخص ثالث همچون رسانه‌های اجتماعی و خدمات پیام رسانی رمزگذاری شده، برای خرید، فروش و میزبانی نظرات جعلی استفاده می‌کنند. نظرات جعلی می‌تواند مشتریان را به تصمیم‌گیری برای خرید سوق دهد یا برای تضعیف یک شرکت رقیب تشویق کند. مشتریان بازخورد سایر خریداران را مشاهده می‌کنند تا تصمیم بگیرند اما در واقع تصور نمی‌کنند که به شخصی پول داده شده تا یک نقد درخشان بنویسد تا رتبه‌بندی یک فروشنده بالا برود. شناسایی نظرهای جعلی همیشه هم آسان نیست، اگرچه اطلاعات عمومی یا درصد بالایی از بررسی‌های پنج ستاره می‌تواند مثمرثمر باشد.

در سال ۲۰۲۲، آمازون بیش از ۲۳ هزار گروه رسانه‌های اجتماعی با بیش از ۴۶ میلیون عضو و دنبال کننده را گزارش کرد که نظرهای جعلی را تسهیل می‌کردند. آمازون چندین سال است که از هوش مصنوعی در نبرد با بررسی‌های جعلی استفاده می‌کند، اما این شرکت می‌گوید ادامه سرمایه‌گذاری در ابزار‌های پیچیده‌تر با حفاظت از مشتریان و فروشندگان در پلتفرم خود ممکن می‌شود.

به گفته آمارزون «هوش مصنوعی قادر به بررسی طیف وسیعی از عوامل برای محاسبه احتمال جعلی بودن یک نظر و پیشنهاد است. این می‌تواند شامل رابطه نویسنده با سایر حساب‌های آنلاین، فعالیت ورود به سیستم، سابقه مرور و هرگونه رفتار غیرعادی باشد.»

«دارمش مهتا»، رئیس تیم اعتماد مشتریان آمازون معتقد است که «ما از یادگیری ماشینی برای جستجوی حساب‌های مشکوک، ردیابی روابط بین حساب خریدی که در حال بررسی است و شخصی که آن محصول را می‌فروشد، استفاده می‌کنیم. از طریق ترکیبی از بررسی‌های مهم و یادگیری ماشینی که به سیگنال‌ها یا رفتار‌های مختلف نگاه می‌کند. می‌توانیم قبل از اینکه مشتری با آن مواجه شود، این نظرهای جعلی را کنترل کنیم.»

براساس آمارهای بین‌المللی؛ برخی برآورد‌ها حاکی از آن است که از هر هفت بررسی یک مورد نظر جعلی وجود دارد. آمازون در تلاش است تا انواع فناوری‌ها را برای مقابله با بررسی‌های جعلی و همه حساب‌هایی که تا حدی در این زمینه موفقیت‌آمیز عمل می‌کردند، از بین ببرد. اما هنوز به اندازه کافی به راه حل قطعی آن نزدیک نیست. 

بررسی‌های جعلی باعث می‌شود مصرف کنندگان با احتمال قوی‌تری محصولات بی کیفیت را انتخاب کنند. در نتیجه آمازون پیگیر روش‌های جدیدی است. سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون نظر جعلی و مشکوک را مسدود کرد و هنوز هم به ساخت ابزار‌های پیچیده برای محافظت از مشتریان ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود لایحه بازار‌های دیجیتال و رقابت مصرف کنندگان که در حال حاضر در پارلمان بریتانیا در حال بررسی است، قدرت قانونی لازم را در اختیار تنظیم کننده، سازمان رقابت و بازار‌ها (CMA) بگذارد.

از درخواست آمازون برای رویکرد مشارکتی‌تر استقبال شده، اما لازم می‌داند قوانین بریتانیا فراتر از آن‌چه پیش‌بینی شده، جلو برود. کارخانه‌های بررسی جعلی در فیس‌بوک، بازبینی‌های تجاری برای آمازون و سایر سایت‌ها هنوز به راحتی یافت می‌شوند.

یک منبع بین‌المللی هم ادعا کرده که اقدامات قابل توجهی را علیه بررسی‌های جعلی و گمراه کننده و کسانی که آن‌ها را معامله می‌کنند، انجام داده است. آمازون اخیراً علیه یک کارگزار بررسی جعلی اقدام قانونی کرد. وب‌سایت‌های دیگری که توسط همین اپراتور‌ها اداره می‌شوند نیز با اقدامات قانونی در ایالات متحده بسته شدند. همچنین آمازون علیه ۹۴ کلاهبردار در ایالات متحده، چین و اروپا اقدام قانونی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته