فناوریهای هوشمند از معیارهای ارتقای رتبه بینالمللی دانشگاههاست
سیداحمد احمدی معاون بین المللی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر دانشگاههای هوشمند بر ارتقای رتبه بندی بین المللی دانشگاهها گفت: یکی از معیارهای رتبه بندی در دانشگاههای علوم پزشکی بهره مندی از تکنولوژیهای جدید در آموزش و پژوهش است.
وی افزود: تکنولوژیهای آموزش و پژوهش با استفاده از هوش مصنوعی ارتقای بسیار زیادی پیدا کرده است و امروزه دانشگاههای مختلفی در دنیا حدود ۴ تا ۵ سال است که به سمت توسعه ابزارهای هوش مصنوعی، آموزش مجازی، آموزشهای حرفه ای، نحوه امتیاز دادن به دانشجویان، دسته بندی دادههای دانشجویان، دسته بندی نحوه رویکرد دانشجویان به عمق علمی و آموزش شخصی سازی شده حرکت کرده اند.
احمدی تصریح کرد: این استفاده ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه آموزش و پژوهش به عنوان یکی از معیارهای رتبه بندی دانشگاهها مورد ملاحضه قرار گرفته و دائما در حال توسعه است.
معاون بین المللی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند ادامه داد: همه دانشگاهها در یکی از کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۸ موظف شدند که یک پلتفرمی برای آموزش مجازی به صورت هوشمند طراحی کنند و ۱۹۰ دانشگاه آن کشور در این زمینه موفق عمل کردند و توسعه زیادی در این زمینه داشته اند.
احمدی بیان کرد: یکی از راههای ارتقای رتبه دانشگاهها در عرصه بین المللی استفاده از فناوریهای هوشمندانه و هوشمند در عرصه آموزش پزشکی و پژوهش است.
معاون بین المللی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند بیان کرد: هوش مصنوعی در حوزه سلامت که دادههای بسیاری را در حوزه خدمات تولید میکنیم نقش گستردهای دارد و ظرفیتهای بسیار بی نظیری را برای آموزش دانشجویان و تشخیص و درمان بیماران جهت متخصصان و دانشجویان فراهم میکند.
انتهای پیام/