دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی:

استقبال جوانان از اینوتکس ۲۰۲۳ نشانگر اشتیاق برای توسعه کشور در حوزه فناوری است

استقبال جوانان از اینوتکس ۲۰۲۳ نشانگر اشتیاق برای توسعه کشور در حوزه فناوری است
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت:امسال نمایشگاه اینوتکس با استقبال بسیار خوبی از طرف جوانان پر انرژی و فعالان این حوزه مواجه شد که این موضوع نشان دهنده سطح دغدغه مندی جوانان برای رفع مسائل کشور است.
کد خبر : 846986

در روز پایانی دوازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۳، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور در این نمایشگاه از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا  گفت: امسال نمایشگاه اینوتکس با استقبال بسیار خوبی از طرف جوانان پر انرژی و فعالان این حوزه مواجه شد که این موضوع نشان‌دهنده سطح دغدغه مندی جوانان برای استفاده از فناوری در جهت رشد و تعالی کشور است. خصوصاً بعد از پشت سر گذاشتن همه‌گیری کرونا این حضور با شور اشتیاق زیادی همراه شده است.

وی تأکید کرد: اینوتکس زیرساخت علمی مناسبی است برای یافتن بازیگران اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری که در این فضا آنها را پیدا می‌کنیم.

او با بیان اینکه اینوتکس فرصت مناسبی برای فناوران و سرمایه‌گذاران در این حوزه محسوب می‌شود افزود: وظیفه اصلی ما بسترسازی و حمایت از شرکت‌های نوپا، ایده‌های جدید و تیم‌های خلاق و نوآور است و همه‌جانبه این حمایت‌ها را خواهیم داشت و معاونت علمی برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای فرصت حضور محصولات فناورانه در بازار داخلی و خارجی انجام داده است. 

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: برای بقا زیست‌بوم بر مبنای تجربه‌های گذشته با توجه به فرصت‌های اقتصادی در حوزه فناوری نرم و دیجیتال، سلامت، معدن، امنیت غذایی و... فرصت‌های بزرگ ایجاد کردیم، مثلاً سال گذشته نزدیک به ٣ میلیارد دلار موافقت‌نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که این امر نوید بازار پر رونق برای دانش‌بنیان‌های کشور است.

وی در پایان یادآور شد داد:  اگر محصولات فناورانه حرفی برای گفتن و رفع نیاز‌های کشور و بی‌نیازی ما در واردات داشته باشند معاونت علمی  حتماً حمایت خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته