دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

«رویای کاغذی»؛ انعکاس مشکلات افراد زال بر پرده نقره‌ای سینما

«رویای کاغذی»؛ انعکاس مشکلات افراد زال بر پرده نقره‌ای سینما
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رویای کاغذی» از روند تولید، زمان اکران و محتوای این فیلم گفت.
کد خبر : 843272

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «رؤیای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی و سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی صدرا و کسری درودیان همایونی اخیراً در چهل و سومین حضور بین‌المللی خود، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم «کلاه سیاه» مجارستان شد.

فیلمنامه «رؤیای کاغذی» را جابر قاسمعلی براساس ایده‌ای از علی عطشانی نوشته و کامران تفتی، مینا وحید، زینب (نگار) ملاکی و امیرحسین رضازاده نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کرده‌اند. مجید مهین دوست و نازیلا باباپور از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

** تصویر مشکلات افراد زال روی پرده سینما

در همین ارتباط، صدرا درودیان درباره تولید فیلم سینمایی «رویای کاغذی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: فیلم سینمایی «رویای کاغذی» در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در تهران به کارگردانی علی عطشانی کلید خورد. هدف من برای مشارکت در ساخت «رویای کاغذی» این بود که با توجه به مضمون فیلم بتوانیم این اثر را ابتدا در جشنواره‌های بین المللی به نمایش بگذاریم تا بخش کوچکی از معضلات افرادی که دچار بیماری «آلبینیسم» (زالی) هستند را نشان دهیم تا با این اثر سینمایی این افراد و مشکلاتشان دیده شوند.

درودیان درباره اکران این فیلم در کشور گفت: احتمالا برنامه ریزی اکران فیلم «رویای کاغذ» برای بعد از ایام محرم انجام می‌شود، البته در کنار اکران‌های داخلی، برای اکران‌های بین المللی هم برنامه‌ ریزی و سعی داریم این فیلم همزمان با اکران در ایران در چند کشور دیگر هم اکران شود.

«رویای کاغذی»؛ انعکاس مشکلات آلبینیست‌ها بر پرده نقره‌ای سینما

این فعال و سرمایه‌گذار حوزه سینما بیان کرد: ممکن است موفیقت از نظر هرکسی متفاوت باشد. ما بعضی از فیلم‌ها را برای بخش تجاری و برخی دیگر را برای بخش هنری در نظر گرفته و انجام می‌دهیم. وقتی فیلمی تجاری ساخته می‌شود، قطعا دیدگاه اصلی آن برای بخش فروش است، اما زمانی که فیلم «کاتیوشا» را با علی عطشانی کارکردم، در فروش گیشه فقط هزینه سرمایه بازگشت، اما وقتی دیدم این فیلم مورد توجه قرار گرفته و هرکسی آن را تماشا کرده، از آن راضی بوده برایم بسیار با ارزش بود.

** به «رویای کاغذی» نگاه مالی نداشتیم

وی ادامه داد: حتی ابتدا انتظار چنین استقبالی را نداشتم و باید بگویم این فیلم در نمایش خانگی جزو پر فروش‌ترین‌ها شد؛ بنابراین فیلمی مثل «رویای کاغذی» که فیلمی کاملاً هنری است را از دیدگاه مالی نگاه نکردم و فقط به این فیلم از نظر موضوع هنری و حرفی که می‌خواهیم بیان کنیم، برایم مهم بوده است. پس باید بگویم موفقیت از دیدگاه هر تهیه کننده‌ای متفاوت بوده و بستگی به آن شخص دارد. برای من همین که افراد فیلم را تماشا کرده و از آن خوشحال هستند، همه چیز است و من موفقیتی هم می‌خواستم را کسب کردم.

درودیان درباره علاقه جوانان به حضور در عرصه تهیه‌کننده گفت: توصیه و پیشنهاد من به جوان‌هایی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند، این است که سعی نکنند برای زودتر رسیدن میانبر بزنند. اصول و چارچوب را رعایت و بر اساس همین اصول حرفه‌ای سینما حرکت کنند، پس شک نکنند که اگر کار را درست انجام دهند، هر قدم را محکم و سفت برمی دارند و در کنار آن گروه خود را می‌سازند.

وی افزود: از نظر من، در سینما فیلمسازی یعنی گروه سازی. یعنی یک فیلم به همراه یک گروه ساخته می‌شود پس باید سعی کنیم از تجارب هر کدام از افراد در کار‌ها استفاده کنیم تا اگر نقصی وجود دارد، بهتر و سریعتر برطرف شود.

«رویای کاغذی»؛ انعکاس مشکلات آلبینیست‌ها بر پرده نقره‌ای سینما/ «رویای کاغذی»؛ انعکاس مشکلات افراد زال بر پرده نقره‌ای سینما//// (یکی ازدو تیتر کار شود)

درودیان درخصوص کار‌های آتی خود گفت: فعلاً با برادرم در حال آماده‌سازی فیلمنامه جدید هستیم وکار‌های اکران فیلم‌های «لوتریا» و «رویای کاغذی» را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته