دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1402 - 15:43
سرپرست دانشگاه آزاد شهرقدس:

دانشگاه‌ها فرهنگ غنی اسلامی را بین دانشجویان توسعه دهند

دانشگاه‌ها فرهنگ غنی اسلامی را بین دانشجویان توسعه دهند
عبدالله قاسمی عنوان کرد: دانشگاه‌ها در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، تمدن و دولت اسلامی مطابق با بیانیه گام دوم، باید فرهنگ غنی اسلامی را بین دانشجویان توسعه دهند.
کد خبر : 841906

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شهرقدس، نشست هم‌اندیشی تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با حضور اعضای هیئت‌رئیسه این دانشگاه در دفتر حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه در این نشست اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم که مخاطب اصلی آن جوانان بوده و بیش از ۹۵ درصد از دانشجویان جوانان دهه هشتادی هستند، در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، تمدن اسلامی و دولت اسلامی مطابق با بیانیه گام دوم، دانشگاه‌ها و دانشکده مهارتی اندیشه باید درحوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سبک زندگی، موضوع را تبیین و فرهنگ غنی اسلامی را بین دانشجویان توسعه دهد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی گفت: باید در برابر هجمه‌ دشمنان با زبان وادبیات جدید در قالب علم، دانش و هنر به نسل جدید مباحث خودسازی، جامعه‌شناسی و تمدن‌سازی را ترویج دهیم تا گام کوچکی در راستای ترویج وفرهنگ غنی ایرانی اسلامی برداریم.

** اصل احترام متقابل بین استاد و دانشجو

امام جمعه شهرستان قدس هم با تأکید بر اصل احترام متقابل بین استاد و دانشجو بیان کرد: رجوع به سخنان متعالی اهل بیت علیهم‌السلام هر فردی را در مسیر به هدایت و نورانیت از انحراف نجات می‌دهد و مقام معظم رهبری روی این مسئله تاکید دارد و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب آن به جوانان بوده، مهم‌ترین مسئله فرهنگ غنی اهل بیت علیهم‌السلام که فرهنگ غنی و تمدن‌ساز هم است امر به معروف از جنس دانشجو و مراقبت توسط کارکنان و پرسنل دانشگاه، ایجاد یکنواختی و برنامه‌ریزی منظم و مدون، برگزاری نشست‌های ویژه دانشجویان، مباحث هویت دانشجویی، تقدس دانشگاه و رعایت موضوع حجاب و ماهیت دانشگاه با ظرافت خاص است که می‌تواند بر ذهن و تفکر دانشجویان اثرگذار باشد.

جوکار افزود: کار دانشگاه، مدرسه و حوزه علمیه تربیت انسان با نگرش توحیدی است و آن نگاه توحیدی که دین به مسائل بشر دارد اگر در دانشگاه ایجاد شود انسان‌ها را تمدن‌ساز بار می‌آورد.

وی افزود: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: «ماه مبارک رمضان را چرا رمضان نامیدند؟ به این خاطر که رزق مردم در این ماه از نظر مادی و معنوی زیاد می‌شود و مهم‌ترین اصل آن هم دعاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته