دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1402 - 07:30
یک مستندساز در گفت‌وگو با آنا:

رسانه نقطه عطف رونق گردشگری است

رسانه نقطه عطف رونق گردشگری است
یک مستندساز رسانه را نقطه عطف رونق گردشگری دانست و گفت: دولت به جای تمرکز ابتدایی بر تأمین زیرساخت‌ها، باید بر معرفی جذاب ایران از طریق رسانه‌ها اقدام کند.
کد خبر : 839577

جواد قارایی مستندساز در گفتگو با خبرنگار آنا در پاسخ این سوال که چطور می توان میان رسانه و گردشگری و میراث فرهنگی ارتباط برقرار کرد تا یک پیوند فرهنگی با مردم در این زمینه ایجاد شود، به خاطره ای از ساخت یک مستند اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ در سیستان و بلوچستان کار می کردم، برای معرفی این استان از خلیج گواتر تا زرآباد فیلمبرداری کردیم.

وی ادامه داد: در آن زمان که در رابطه زیبایی‌های بلوچستان کار می کردیم، زمان طلایی سفر به این منطقه بود، اما هیچ گردشگری در این محدوده ندیدیم، در این ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی حتی یک اقامتگاه بومگردی وجود نداشت و تنها ۲ هتل وجود داشت، اما دو سال بعد از پخش این برنامه از سیما، پای گردشگران به بلوچستان باز شد و از حدود ۷ سال گذشته ۱۰ هتل و ۸۰ اقامتگاه بومگردی فعال شده است.

قارایی با تاکید بر اینکه رسانه باعث شد مردم منطقه آگاه شوند و گردشگران پایشان به این منطقه باز شود، افزود: رفته رفته اقامتگاه بومگردی و هتل‌ها ساخته شدند در حالیکه دولت برای توسعه گردشگری این منطقه اقدامی نکرد.

این مستندساز با بیان اینکه دولت نه هتل ساخت و نه اقامتگاه بومگردی و نه حمل و نقل جاده‌ای را توسعه داد، گفت: وقتی گردشگر وارد منطقه شدند به تبع آن سرمایه‌گذاران هم وارد شدند. 

وی افزود: دولت، باید در نقطه اتصال رسانه و گردشگری کاری کند که اقتصاد رونق پیدا کند و کوچ معکوس به روستا، مهاجرت، حفظ هویت اتفاق بیفتد.

قارایی گفت: بنابراین قبل از اینکه وزارت گردشگری بر روی تامین زیرساخت ها تمرکز کند، باید به معرفی درست و حرفه ای و جذاب بپردازد و به این ترتیب صنعت گردشگری پول می آورد و زمینه تامین زیرساخت‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته